جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غدیر

حوزه/ حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر این که پاسداری و درک غدیر مانع از تکرار رخداد وقایعی نظیر عاشورا و غربت ولایت خواهد شد، ادامه داد: نباید بگذاریم حادثه تلخ عاشورا در سایه بی توجهی به ولایت و غدیر دوباره تکرار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، دبیر بنیاد غدیر مازندران، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه امامت و ولایت در ساری برگزار شد، دهه امامت و غدیر را یک فرصت طلایی در جهت تبیین و تبلیغ صحیح فرهنگ غدیر در سطوح مختلف جامعه دانست.

وی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ ناب غدیر در جامعه اسلامی هستیم، افزود: متأسفانه آن طور که شایسته بوده این فرهنگ ناب در جامعه گسترش و نهادینه نشده است.

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید براین که همه بخش های کشور به ویژه نهادهای مردمی باید برای گسترش فرهنگ غدیر در جامعه به میدان بیایند، خاطرنشان کرد: هر چه فرهنگ غدیر در متن جامعه نهادینه شود، به طور حتم شاهد شکوفایی و بالندگی بیشتر و بهتر جامعه خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی بر مبنای غدیر و ولایت شکل گرفته است، گفت: امروز این نظام دینی بر پایه همین اصول ناب دینی در حال حرکت به سوی اهداف عالیه خود است.

دبیر بنیاد مازندران با اشاره به این که فرهنگ غدیر سرشار از ارزش ها و آموزه های ناب الهی است که می تواند بسیاری از مشکلات فعلی جامعه دینی را رفع کند، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا پیام غدیر در متن جامعه به خوبی گسترش یابد.

وی با تأکید بر این که پاسداری و درک غدیر مانع از تکرار رخداد وقایعی نظیر عاشورا و غربت ولایت خواهد شد، ادامه داد: نباید بگذاریم حادثه تلخ عاشورا در سایه بی توجهی به ولایت و غدیر دوباره تکرار شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که نشر و ترویج فرهنگ غدیر احترام به دین و ارزش های ناب الهی است، ادامه داد: درک صحیح غدیر موجب روشن شدن مسیر حرکت انسان به سوی سعادت و کمال و رهایی از ظلمت می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دست های شیطانی در جامعه اسلامی تلاش می کنند تا جریان ولایت و غدیر را کمرنگ کنند، گفت: امت اسلامی به ویژه شیعیان باید هوشیار باشند تا در این دام خطرناک دشمنان گرفتار نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha