جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روستا آزاد

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از مردم و رسانه ها خواست تا هر چه بهتر و بیشتر در ترویج برگزاری باشکوه جشن های غدیریه در کشور بکوشند.

حجت الاسلام و المسلمین سعید روستا آزاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید و دیگر بزرگان بر لزوم بزرگداشت هر چه بهتر عید غدیر، لازم است که در این باره چه در بُعد رسانه ای و فرهنگ سازی و چه فعالیت های اجرایی و مردمی، تلاش های بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: آن چه مسلم است این که بزرگداشت دهه امامت و ولایت و به خصوص روز عید غدیر از دیرباز جزو سنت های بسیار مؤکد ما بوده و به ویژه در روایات متعدد، سفارش بسیاری بر جشن گرفتن و اطعام دادن در این روز مهم به عنوان عیدالله الاکبر، شده است.

این کارشناس و محقق حوزوی همچنین گفت: ما باید به مناسبت چنین ایام فرح انگیزی، شادی های حلال را در جامعه ترویج دهیم؛ شادی هایی که در آن خبری از گناه و معصیت نباشد و در عین حال باعث نشاط و خرسندی افراد جامعه شود.

وی افزود: ما باید این مسئله را برای آحاد جامعه به خصوص نسل جوان به درستی جا بیندازیم که برگزاری مراسم های شادی مساوی با گناه و معصیت نیست و می توان هم مراسم شاد و جشن برگزار کرد و هم این که دچار گناه نشد که اگر این گونه باشد، قطعاً کار ما مورد رضایت خدا و اهل بیت(ع) خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد همچنین بیان داشت: اتفاقاً سیره بزرگان و مراجع ما از گذشته تاکنون نیز مؤید این حقیقت است که در ایامی چون ماه شعبان و یا ماه ذی الحجه و دیگر ایام شادی اهل بیت(ع) باید نسبت به مراسم جشن و سرور، اهتمام ویژه ای داشت و در این باره فرهنگ سازی کرد.

وی گفت: به این وسیله همچنین می توان این شبهه را نیز پاسخ گفت که عده ای تلقی شان این است که متدینین، عموماً فقط اهل روضه و حزن و ماتم هستند

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین ابراز داشت: البته از آن سو متأسفانه گاهی به اسم مراسم شادی و جشن، شاهد برگزاری برنامه هایی چون کنسرت های مختلط هستیم که همین کنسرت ها هم بیشتر به خاطر حواشی اش از جمله اختلاط زن و مرد نامحرم و دیگر حواشی، دچار مشکل و مورد نهی است و گرنه صرف حضور افرادی در یک مکان و آواز خواندن، ایرادی ندارد.

وی گفت: البته باید توجه داشت که کوتاه آمدن دستگاه های متولی در این موضوعات به بهانه این که مردم و جوانان به شادی بپردازند، هم نابخشودنی است، چرا که اگر خطوط قرمز گناه و معصیت رد شود، دیگر حد یقفی در این باره متصور نیست، کما این که در خصوص بحث حجاب نیز  عده ای مطرح می کند که روسری هم بر سر زنان نباشد، مشکلی رخ نمی دهد که جدای از ایراد داشتن این حرف باید گفت که واقعاً حد یقف، این هنجارشکنی ها کجاست، چرا که کسانی که هنجارشکن هستند به این میزان هم قانع نخواهند بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha