سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شیخ عبدالله الدقاق

حوزه/ نماینده شیخ عیسی قاسم در ایران گفت: زمانی که حزب الله در لبنان تازه تاسیس شده بود، چیزی نداشت و دیگران نیروهای حزب الله را به سخره می گرفتند و می گفتند که این نیروها به دنبال انتحار هستند، آن روزها کسی گمان نمی کرد که حزب الله به چنین قدرتی برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله دقاق در مراسم یادبود شهید دکتر غلام محمد فخرالدین و شهید عارف حسین الحسینی که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به هوش بالای شهید عارف حسین الحسینی عنوان کرد: زمانی که این شهید قصد بازگشت به پاکستان را داشت، استادش اینطور تشخیص داد که برای مرجعیت آمادگی دارد.

وی تهجد و تعبد و ترک نکردن نماز شب را یکی از ویژگی های بارز شهید عارف الحسینی دانست و افزود: شهید فخرالدین هم در زمانی که مناسک حج را به جا می آور به شهادت رسید.

نماینده شیخ عیسی قاسم در ایران گفت: : شهید عارف الحسینی همواره در پی این بود که جایگاه شیعیان پاکستان را تقویت کند و در این راه بیمارستان ها و مراکز خدماتی بسیاری را تاسیس کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دقاق تصریح کرد: شهید عارف الحسینی همواره در نجف اشرف در نمازها به امام خمینی(ره) اقتدا می کرد و او از طریق شهید اسد الله مدنی با امام راحل آشنا شد و از نظر او امام خمینی(ره) امید مستضعفان جهان بود.

وی با تاکید بر مخالفت های شهید عارف الحسینی با درگیری های نژادی در پاکستان بیان کرد: او اسلام را محور دانست و بر اسلامی بودن حرکت خود تاکید کرد، او همجنین با حکوت ضیاء الحق و آمریکا مخالف کرد.

رئیس مدرسه علمیه ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: مخالف با تهجرگرایی از دیگر ویژگی های شهید عارف الحسینی بود و بارها در حمایت از ایران و در مخالف با رژیم بعث عراق تظاهرات به راه انداخت و دشمنان با کمک آمریکا و مزدوران ایشان را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین دقاقی یادآور شد: امام خمینی(ره) همواره به ملت پاکستان درباره زنده نگاه داشتن یاد شهید عارف الحسینی تاکید داشتند و از او و راهش حمایت می کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha