جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر

حوزه/نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله محسنی مجاهدانه تلاش کردند تا شیعه در افغانستان بتواند جایگاه رسمی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، در مراسم بزرگداشت آیت الله آصف محسنی (ره) که شامگاه پنجشنبه 24 مردادماه، در مسجد فقیه سبزواری مشهد برگزار شد، با اشاره به به احادیث و روایاتی پیرامون جایگاه و نقش علما در گسترش دین اسلام، گفت:  امروز در دنیایی قرار گرفته ایم که دشمنان اهل بیت علیهم السلام با تمام توان تلاش می کنند، نسبت به معارف اسلامی شبهه و تردید ایجاد کرده و فاصله بین باورها و عقاید ایجاد کنند؛ این باورها آنقدر عمیق است که انسان ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دشمنان اسلام حمله به دین و ایجاد التقاط در آن است که این معارف به ما نرسد، افزود: علمایی مانند آیت الله محسنی (ره) از این معارف مرزبانی کردند تا این معارف دینی  به انسان ها برسانند.

وی به تلاش های آیت الله محسنی برای حفظ جایگاه شیعه در افغانستان اشاره کرد و افزود: ایشان مجاهدانه تلاش کردند تا شیعه در افغانستان بتواند جایگاه رسمی داشته باشد؛ جریان هایی تلاش می کردند، نام مذهب  شیعه در افغانستان نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر افزود: آیت الله محسنی(ره) تاثیرات زیادی در مسائل فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی افغانستان داشتند .

در پایان این مراسم پیام های تولیت آستان قدس رضوی و ریاست جامعه المصطفی العالمیه قرائت شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha