سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، خون شهدا را پشتوانه جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: ایران اسلامی ۴۰ سال است که با قدرت در مسیر اهداف انقلاب حرکت کرده و ۴۰ سال‌های دیگر را نیز با سلامت پشت سر می‌گذراند تا به صاحب اصلی آن حضرت مهدی (عج) برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله سیداحمد خاتمی، شب گذشنه در یادواره شهدای جوشقان استرک کاشان با تبریک دهه امامت و ولایت، با بیان اینکه عید غدیر روز برائت از مشرکان و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) است، گفت: در هیچ روزی از ایام سال به غیر از روز غدیر تا این میزان دعوت به شادی نشده است، به نحوی که این شادی عبادت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دهه ولایت، زمان عطر افشانی غدیر و ولایت امیرالمونین(ع) است، تصریح کرد: ولایت فقیه ادامه ولایت امام علی(ع) است و بر همین اساس باید مطابق فرموده امام خمینی (ره) پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت آسیبی نرسد.

اطاعت از ولی فقیه شرط ماندگاری انقلاب است

وی، ولایت پذیری و اطاعت از ولی فقیه را شرط ماندگاری انقلاب دانست و گفت: این مهم در صحرای کربلا و مبارزه امام حسین (ع) با دشمنانش تجلی داشت به نحوی که حضرت ابوالفضل(ع) خود را فدایی امام حسین (ع) می‌دانند و شهدای ما نیز از همین مسیر تبعیت کردند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، اظهار کرد: شهدا در وصیت نامه خود بر حمایت از امام راحل تاکید داشته اند و این موضوع نشان دهنده اهمیت ولایت پذیری و اطاعت پذیری از ولی فقیه زمان است.

امنیت کشور از برکات خون شهداست

آیت الله خاتمی، با تاکید بر این که ماندگاری نظام و امنیت کشور از برکات خون شهداست، ابراز داشت: بازماندگان شهدا به خویشاوندان آن‌ها محدود نمی‌شوند، همه مردم که بر سر سفره شهیدان نشسته اند و بازماندگان آنان هستند.

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ۴۰ سال است که دشمن می‌خواهد به انقلاب اسلامی آسیب برساند، افزود: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا فرهنگ شهادت و ایثار به فراموشی سپرده نشود.

امام جمعه موقت تهران، و با بیان این که دشمن با نقشه های شوم و فشار اقتصادی می خواهد مردم را ناامید کند، اظهار کرد: ایران اسلامی ۴۰ سال است که با قدرت در مسیر اهداف انقلاب حرکت کرده و ۴۰ سال‌های دیگر را نیز با سلامت پشت سر می‌گذراند تا به صاحب اصلی آن حضرت مهدی (عج) برسد.

لزوم استقبال باشکوه از غدیر

آیت الله خاتمی در پایان یادآور شد: باید استقبال باشکوهی از غدیر داشته و پس از آن عرض ادب شایسته‌ای در محضر حضرت سیدالشهداء (ع) داشته باشیم؛ خوشبختانه کاشان یکی از شهرهای کشور است که در این مهم سنگ تمام گذاشته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین NL ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    0 2
    سلام خطاب من به مدیر مسوول و مسوول آنلاین خبر آیت الله خاتمی در جوشقان استرک است . من به عنوان کسی که از ابتدای سخنرانی تا انتهای آن بودم و فایل صوتی سخنرانی را هم دارم باید به اطلاع شما برسانم آیت الله خاتمی در سخنرانی خود در جوشقان استرک کاشان اصلا سیاسی سخنرانی نکرد و ابتدا تا انتهای سخنرانی اش در دو بخش شهدا و غدیر بود
  • حسینی NL ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    0 0
    سلام آیت الله خاتمی در سخنرانی خودش در یادواره شهدای جوشقان استرک فقط برای شهدا و غدیر سخنرانی کرد و اصلا سیاسی سخنرانی نکرد ، لطفا سرج کنید متوجه می شوید و نگذارید حبرگزاری حوزه با انتشار خبر کذب زیر سوال برود و اعتمادش را در افکار عمومی از دست بدهد، مخاطبان شما که در مراسم حضور داشته اند وقتی خبر را در خبرگذاری حوزه بخوانند برای این خبرگزاری چه تحلیل و تفسیری خواهند داشت؟!!!!!!!!!!
  • جواد IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    0 0
    خبر خوبی است سخنرانی های آیه الله خاتمی همواره پر از مطلب است. و الهی و سیاسی است. اتفاقا تمام سخنان که در این خبر آمده عین فرمایشات 35 دقیقه ای آیه الله خاتمی است. از خبرنگار حوزه تشکر می‌شود
  • رحمان IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    0 0
    خیلی عالی فرمایشات آیه الله سید احمد خاتمی دقیقا متن خبر بالاست خبرنگار محترم ، اتهام زدن به همکار هنر نیس .نوع نگارش خبر فرق می کند لطفا تفرقه نیاندازید