چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
فرجی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کاشان با تاکید بر اینکه محرمی که با غدیر شارژ نشود نمی تواند محرم خوبی باشد، خطاب به هیئات مذهبی تصریح کرد: حاضرید هزینه بهترین شام را در محرم بدهید ولی حاضر نیستید هزینه تبیین فلسفه غدیر را برای مردم بپردازید؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی روز گذشته در همایش نماز که با حضور روحانیون، ائمه جماعات و رابطین واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان کاشان در سالن جلسات اداره کار و اموراجتماعی این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه در نماز جماعت باید نظم، اراده، اخلاص و احترام به همدیگر رعایت شود، به اخلاق تربیتی وضو اشاره کرد و گفت: اگر ائمه جماعات اخلاق تربیتی وضو را برای مردم تبیین کنند، بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.

مدیر حوزه علمیه کاشان با تاکید لزوم بر تفهیم مبانی دینی در دانشگاه ها و مساجد، افزود: عدم موفقیت در تفهیم مبانی دینی باعث می شود که یک دختر جوان با رفتن به دانشگاه به مرور زمان چادر را از سر بر دارد، مانتو کوتاه به تن کند، مقنعه اش را عقب بزند، حجابش  را درست رعایت نکند و پسر جوان هم، قیافه اش را عوض کند.

وی با ابراز تاسف از عدم تدریس حداقل یک ساعت کلاس تفهیم مبانی دینی در دانشگاه ه، تصریح کرد: اگر می خواهیم در تفهیم دینی جوانان موفق باشیم باید 360 ساعت کلاس معارف دینی در دانشگاه ها تدریس شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با انتقاد از عدم برگزاری کنگره حجاب  و غدیر در دانشگاه ها، افزود: حاضریم برای عید غدیر جشن بگیریم، ولی حاضر نیستیم با مفاهیم و فلسفه غدیرآشنا شویم.

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه حقانیت غدیرخم باید برای مردم تبیین شود، گفت: حاضریم 10 شب در محرم برای امام حسین (ع) عزاداری کنیم، ولی حاضر نیستیم حتی 5 شب به تبیین و تفهیم غدیر بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه محرمی که با غدیر شارژ نشود نمی تواند محرم خوبی باشد، خطاب به هیئات مذهبی تصریح کرد: حاضرید هزینه بهترین شام را در محرم بدهید ولی حاضر نیستید هزینه تبیین فلسفه غدیر را برای مردم بپردازید؟

مدیر حوزه علمیه کاشان در پایان، کار را همانند نماز در اسلام بخشی از عبادت دانست و به تاثیرگذاری نماز در فرهنگ کار اشاره کرد و گفت: کار ضمن اینکه جهاد در راه خدا است ایمان انسان را نیز کامل می کند.

حسن رمضانی، رئیس اداره کار و اموراجتماعی شهرستان کاشان نیز در این جلسه پس از ارائه گزارشی از فعالیت های قرآنی، اخلاقی و دینی مساجد واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان به تاثیرگذاری نماز در تقویت روحیه معنوی و بالا رفتن نشاط کارگران اشاره کرد .

ائمه جماعات مساجد واحدهای تولیدی نیز به تبادل نظر و ارائه راهکارهای مختلف در زمینه ارتقای فرهنگ نمازجماعت در مساجد پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha