جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سریال های تلویزیونی

حوزه/ این انتظار به حق از مدیران تلویزیون و سریال سازان می رود که کیفیت را فدای کمیت نکرده و حداقل شاخصه های یک سریال استاندارد که هم در بُعد محتوایی و هم فنی و فرمی اثری قابل توجه باشد را رعایت کنند.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، چندی پیش یکی از مدیران تلویزیون طی سخنانی در نشست خبری از ۸۳ سریال نمایشی در مرحله تولید خبر داده و البته گفته بود که در میان این آثار، سه کار الف ویژه در مرحله پیش تولید وجود دارد که شاخص ترین آن ها سریال «سلمان» به کارگردانی داوود میرباقری و سریال «حضرت موسی(ع) » به کارگردانی جمال شورجه است.

این مقام مسئول همچنین از مذاکره با چهره های مطرحی چون مهران مدیری، رضا عطاران و حسن فتحی برای ساخت پروژه در تلویزیون خبر داده و ابراز اُمیدواری کرده بود که به این وسیله زمینه رضایتمندی هر چه بیشتر مخاطبان تلویزیونی فراهم گردد.

اهمیت مسئله سریال سازی به ویژه با توجه به حجم انبوه مخاطبان آن در قاب تلویزیون، نگارنده را بر آن داشت که به اختصار، چند نکته را متذکر شود؛

نخست آن که گرچه افزایش تعداد سریال های تولیدی سیما با توجه به تعدد و تکثر شبکه های مختلف تلویزیونی، ضرورت دارد اما مهم تر از آن توجه به کیفیت این آثار است، به ویژه با عنایت به این که هنوز پرمخاطب ترین رسانه، صدا و سیماست و بخش مهمی از مردم با آن ارتباط پیوسته و شبانه روزی دارند.

این موضوع از آن رو حائز اهمیت است که متاسفانه در سال های اخیر به علت مشکلات مالی، شاهد تولید سریال های نه چندان قابل توجه هستیم و این در حالی است که در گذشته، تلویزیون فیلم های شاخص برای عرضه کم نداشته که هنوز هم پس از بارها پخش، مخاطبان جدی و علاقه مندی دارد.

از این حیث، این انتظار به حق از مدیران تلویزیون و سریال سازان می رود که کیفیت را فدای کمیت نکرده و حداقل شاخصه های یک سریال استاندارد که هم در بُعد محتوایی و هم فنی و فرمی اثری قابل توجه باشد را رعایت کنند.

نکته دوم این است که نباید گذاشت مراحل ساخت سریال های الف ویژه، بیش از حد به طول بینجامد، البته این سخن به معنای نادیده گرفته مقدمات چنین کارهای سخت و ماندگاری نیست بلکه تأکید بر تسریع معقول در تولید این آثار از باب تقویت و توسعه حمایت های مالی و معنوی مدنظر است که امید است مسئولان و مدیران تلویزیون در این خصوص، گام های جدی تری بردارند و با رایزنی های خود با مسئولان فرهنگی کشور و به خصوص اسپانسرهای بخش خصوصی و یا عمومی، مقدمات این کار را به خوبی فراهم کنند.

از یاد نبرده ایم که در دهه های گذشته، تولید و پخش سریال های ماندگار و فاخری چون "امام علی(ع) "، " یوسف پیامبر(ع) " و "مختارنامه" چه موج عظیم استقبال مردمی هم در مقیاس داخلی و هم به خصوص منطقه ای در برداشته و لذا اهتمام در این باره از حیث منافع ملی و استراتژیک نیز بسیار حائز اهمیت است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha