جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غدیرخم

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) بر لزوم تبیین اهمیت و عظمت عید سعید غدیرخم در فضای رسانه ای برای آحاد مردم و به خصوص نسل جوان تاکید کرد.

مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر ابراز داشت: عید غدیر خم به عنوان عیدالله الاکبر آن قدر در آموزه های دینی ما مهم و عزیز و بزرگ است که امام صادق(ع) در حدیثی می فرمایند که روز غدیر خم عید بزرگ خداست و خدای متعال، هیچ پیامبری را مبعوث نکرده، مگر این که این روز را عید گرفته است.

وی افزود: از این حیث برپایی مجالس جشن و سرور مؤمنین در چنین ایامی خودش جزو برترین اعمال و عبادت هاست که در رابطه با اهتمام در چنین امر، سفارش های بسیاری هم شده است.

این محقق و پژوهشگر علوم انسانی همچنین گفت: اساساً در تاریخ اسلام، دو واقعه مهم وجود دارد که یکی مسئله رسالت و بعثت حضرت محمد (ص) است و دیگری مسئله امامت و ولایت در روز غدیر است، چرا که ولایت امیرالمومنین(ع) در امتداد رسالت نبوی و تکمیل کننده آن در جهت هدایت و سعادت بشریت است.

وی خاطرنشان کرد: از سویی، پیام مهم غدیر در تبیین حقیقت امامت و ولایت این است که اسلام به عنوان یک دین جامع و کامل، برنامه ای مدون برای تدبیر زندگی بشر در همه عرصه های فردی و اجتماعی ارایه کرده و این مهم در واقع خط بطلانی است بر نظریه و دیدگاه کسانی که دین را از سیاست جدا می دانند، چرا که ولایت امیرالمومنین(ع)، ولایتی در همه شئون از جمله در امور سیاسی و زمامداری است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha