جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کاظم صدیقی

حوزه/ خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به این که رئیس قوه قضاییه با شمشیر حق در حال مبارزه با قاچاق و فساد است، تصریح کرد: مسئله فساد، قاچاق و بوروکراسی‌های اداری باید جهادگرانه سامان داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه امروز( ۲۵ مردادماه) تهران، با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا، اظهار کرد: آنچه که در اسقاط پهپاد رادارگریز پیشرفته و پیچیده آمریکایی دیده شد، نتیجه کار موشک درجه دوم و سوم ما بود و می‌شد آن را با سامانه اس ـ ۳۰۰ زد. جوان‌های دارای نبوغ با دل عاشق پای کار هستند و ره صد ساله را در مدت کوتاهی می‌پیمایند. یک تحلیگر خارجی بیان کرد فکر نکنید فقط موشکی پهپادی را زد بلکه نقطه عطفی است و تمدنی تمدن دیگری را تحت‌الشعاع قرار داد.

امام جمعه موقت تهران افزود: این تولد تمدن مقتدر نظام اسلامی و نشانه افول تمدن آلوده به ظلم غربی و استکباری است. در هواپیماسازی هم هواپیماهای جنگی فوق تصور ساخته شده که طراح و سازنده آن داخلی است و خلبان آن شجاعانه ریسک کرد و اولین پرواز را انجام داد و با تجربه موفق به شکرانه‌اش به محضر شریف رهبر معظم انقلاب شرفیاب شد و مدال دریافت کرد.

وی با اشاره به 31مرداد، سالروز صعنت دفاعی کشور بیان کرد: این از معجزات انقلاب و حاکمیت ولایت فقیه است و دنیا هم تحت تأثیر این پیشرفت است. ما در بخش‌های مختلف صنعت دفاعی حرکت جهشی به سوی قله داریم و مسیرهای طولانی را یک‌شبه پیموده‌ایم.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: در حوزه ساخت زیردریایی‌ها، قایق‌های تندرو و حوزه مخابرات لازم است مسئولان مربوطه در نماز جمعه برای ملت ایران توضیح دهند و دل ملت و جبهه مقاومت را شاد کنند و سرافرازی ببخشند.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان مقاومت یمن با رهبر معظم انقلاب، گفت: خداوند در حال زمینه‌سازی ظهور و پرورش یاران امام زمان(عج) است. ۵ سال است که مقاومت یمن بدون کمک هیچ کشوری و در محاصره کامل و با دست خالی با این همه مصیبت که امریکا و سعودی‌ها و اماراتی‌ها به بار آورده‌اند، ایستاده و آنها را عاجز کرده است. اینکه اماراتی‌ها و سعودی‌ها با هم در آنجا درگیر شده‌اند نشانه فرسودگی و عجز و بدبختی آنها و پیروزی همیشگی مقاومت دینی و اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی بیان کرد: در این مسیر شهدای عظیمی تقدیم این راه شده است که یکی از آن‌ها «حسین بدرالدین» است و ما به رهبر مقاومت یمن و ملت یمن تسلیت عرض می‌کنیم. همین‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، پیروزی قطعی نصیب ملت یمن و مقاومت این ملت خواهد شد و سعودی‌ها با سرافکندگی شکست خواهند خورد.

خطیب جمعه تهران در ادامه به مسئله کشمیر اشاره کرد و گفت: هیچ‌گاه توقع نمی‌رفت نخست‌وزیر هند خلاف قانون و عرف بین‌الملل و مصالح داخلی عمل کند. هر حکومتی سعی می‌کند ملتش با هم پیوند داشته باشد و زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند و جبهه مخالف برای خود درست نکند. این حرکت خلاف وجدان بشری، انصاف، قوانین بین‌الملل و قانون اساسی هند است.

وی تصریح کرد: ما به حکومت هند توصیه می‌کنیم در کار خود تجدیدنظر کنند. در این کار پیروزی وجود ندارد و ظلم عاقبت ندارد و مؤمنینی که مورد ظلم قرار می‌گیرند خدا حامی آن‌هاست. مسئولان هند بر خود بترسند و از این حرکت ناموزون اعلام پشیمانی کنند و به مردم آن منطقه فشاری بیش از این وارد نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به حضور علامه شیخ ابراهیم زکزاکی مظلوم و مقاوم با بیماری شدید در بیمارستانی در هند، گفت: گویا در آنجا هم شرایط سختی را برای شیخ ایجاد کرده اند. این کار با کدام وجدان بشری سازگار است؟ کدام حقوق بشر این اجازه را می‌دهد؟ این است حقوق بشر غربی، الحادی و استکباری. وقت بیداری همه ملت‌هاست که ببینند چه کسانی بر ما حکومت می‌کنند.

خطیب جمعه تهران در ادامه با بیان اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال رونق تولید ملی نامگذاری شده، گفت: زیرساخت‌های این مسئله باید توسط مدیران فراهم شود. یکی از این زیرساخت‌ها بالارفتن ارزش پول ملی است، مسئولان می‌گویند قیمت دلار تثبیت شده و به ۱۱ و ۱۲ تومان رسیده اما با این قیمت‌ها صادرات انجام می‌شود اما این صادرات ارزش‌افزوده نمی‌آورد و لذا صادرات مفید برای کشور نیست. مسئولان ارزیابی کنند و ببینند برای رونق تولید چه کرده‌اند. همچنین بخشی از پول این صادرات به گشور برنمی‌گردد و برخی نیز کارمایه قاچاق می‌شود.

وی افزود: بحمدالله رئیس قوه قضاییه با شمشیر حق در حال مبارزه با قاچاق و فساد است و مسئله فساد، قاچاق و بوروکراسی‌های اداری باید جهادگرانه سامان داده شود.

امام جمعه موقت تهران در خطبه های نخست نماز جمعه هم اظهار داشت:  ما در محضر خدا هستیم و سرنوشت ما در دست او است. خداوند از ما می خواهد که انصاف داشته باشیم. پس چگونه است که مخلوق از خالق اطاعت نمی کند و در برابر کسی که حیات و عزت و ذلت ما در دست او است نافرمانی می کنیم.

وی ادامه داد: چگونه است که ما در محضر خدا به دروغ، تهمت و بدگویی می پردازیم و اعمالی انجام می دهیم که مورد غضب خداست. خدا را ناظر بر اعمال و حاضر بدانیم تا بتوانیم در برابر وسوسه های شیطان ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه با تبریک اعیاد ماه ذی الحجه و به ویژه عید غدیر خم، اظهار داشت: در ماه ذی الحجه درهای رحمت الهی به روی مومنان باز است پس سعی کنیم از این موقعیت به خوبی استفاده کنیم. امامت عهد الهی است و با انتخاب و شورا ایجاد نمی شود. ولایت واسطه فیض و مسئول حکومت و مقتدای مومنین است و همه اینها در وجود امام معصوم وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: ولایت آمد تا دل های بشری را در یک زنجیره ای به هم پیوند دهد تا جامعه بشری که یک مجموعه به هم پیوسته و در مسیر است و یک مقصد واحد دارد را به درستی هدایت کند. ولایت محک انسان هاست و نفوذی ها را کنار می زند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، عید غدیر را بزرگترین روز عالم امکان و آغاز حرکت به سوی منجی نهایی و تضمین دین دانست و گفت: در این روز باید تمام شادی ها بروز کند. همه مومنان در این روز باید پاکیزه ترین لباس هایشان را بپوشند و بزرگداشت روز غدیر را جدی بگیرند. همه ما باید نشان دهیم عاشق علی (ع) و مشتاق امام زمان (عج) هستیم.

وی تاکید کرد: اطعام در روز عید غدیر بسیار با اهمیت است. همه ما باید دست به دست هم دهیم تا روز غدیر را به بهترین شکل گرامی بداریم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در پایان فرازهایی از متن پیام امسال رهبر معظم انقلاب به حجاج را قرائت کرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha