جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله شاهچراغی نمازجمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی یک موعظه و نصیحت نیست؛ بلکه فرمان حرکت است و نباید آن را شعاری کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور شماری از مردم و مسؤولان در مصلای نماز جمعه سمنان اقامه شد، اظهار داشت: این روزها گرانی و گران‌فروشی به حد اعلای خود رسیده است و مسؤولان باید جدی‌تر به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد: گویا نفعی از برجام به ما نمی‌رسد و باید کمی هم توجه خود را به امور داخل کشور و مشکلات مردم معطوف داشت.

امام جمعه سمنان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی برای گروه‌های جهادی و جوانانی که در قالب بسیج سازندگی به مردم خدمت می‌کنند، گفت: گروه‌های جهادی و بسیجیان، خدمت‌رسانی را که امانتی الهی است، در جامعه محقق می‌کنند و این اقدامات باید همگانی شود.

آیت الله شاهچراغی بیان کرد: همه باید در جامعه اسلامی خدمت‌رسان باشند و نه‌تنها گروه‌های جهادی و جمعی از جوانان، بلکه عموم مردم و مسؤولان به میدان بیایند و به تأکید امام راحل و حضرت امیرالمؤمنین (ع)، برای خدمت‌رسانی به خلق خدا جامه عمل بپوشانند.

وی اضافه کرد: همه ما انسان‌ها برای خدمت به همدیگر به دنیا آمده‌ایم و هیچ مدالی بهتر از خدمت پیدا نمی‌شود و باید به این مسأله توجه داشت.

امام جمعه سمنان با اشاره به تلاش‌های چندین ساله مردم مظلوم یمن و مجاهدان این کشور برای مقابله با استکبار جهانی گفت: مجاهدان یمنی از پنج سال قبل با توطئه‌های 17 کشور دنیا مقابله و مبارزه می‌کنند و در این راه هزاران شهید و مجروح تقدیم کرده‌اند؛ اما با دست خالی همچنان در میدان حضور دارند.

آیت الله شاهچراغی ادامه داد: امروز باید به مقاومت و ایستادگی مردم یمن و جهادگران این کشور آفرین گفت؛ یمنی‌ها درس مقاومت به جهانیان می‌دهند.

وی افزود: در ماه‌های اخیر دو پیام برای رهبر معظم انقلاب اسلامی ارسال شد که ایشان نامه نخست‌وزیر ژاپن را که حامل پیام رئیس‌جمهوری آمریکا بود، نپذیرفتند و فرمودند پاسخی هم به این پیام نخواهیم داشت.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: یک پیام هم از سوی مجاهدان یمنی به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارسال شد؛ معظم‌له این پیام را در همان جلسه باز کردند و پذیرفتند و به رهبر مجاهدان یمن به خاطر شهادت برادرشان تبریک و تسلیت گفتند.

آیت الله شاهچراغی اظهار کرد: رهبری در همان جلسه هم بشارت و هم هشدار دادند که مردم مظلوم و مجاهدان یمن بدون شک به پیروزی خواهند رسید و این مژده رهبری به مجاهدان یمنی بود.

وی عنوان کرد: رهبری همان‌جا هشداری هم دادند که یمنی‌ها مراقب سعودی‌ها و اماراتی‌ها و توطئه‌های آنان برای تجزیه این کشور باشند و برابرشان بایستند و بدانند که دشمنان مردم یمن راه به جایی نخواهند برد و نقشه‌های شوم آنها هرگز عملی نخواهد شد.

امام جمعه سمنان همچنین با اشاره به اینکه 6 ماه از صدور بیانیه گام دوم رهبری می‌گذرد و باید بدانیم که ایشان از مردم و مسؤولان به‌خصوص جوانان کشور چه خواسته‌اند، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب به‌نوعی نقشه راه است و می‌خواهد 40 سال بعد کشور را ترسیم کند و بگوید باید در چه نقطه‌ای قرار گیریم و چگونه پیش برویم تا زمینه برای ظهور امام عصر (عج) فراهم شود.

آیت الله شاهچراغی اضافه کرد: بیانیه گام دوم رهبری موعظه و نصیحت نیست؛ بلکه فرمان حرکت است و نباید آن را شعاری کرد.

وی خطاب به مسؤولان و مردم گفت: به شعار اکتفا نکنید و کلمه به کلمه بیانیه گام دوم رهبری را اجرایی و عملیاتی کنید و زمینه اجرای آن را در جامعه فراهم سازید.

امام جمعه سمنان با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر خم که به عید ولایت معروف است، اظهار کرد: بدون ولایت، اصل تقوا وجود خارجی نخواهد داشت؛ تقوا وقتی موردنظر است که ولایت علی بن ابیطالب (ع) همراه آن باشد.

آیت الله شاهچراغی گفت: آنهایی که محبت و ولایت امام علی (ع) را در دل ندارند، نمی‌توانند در اصل تقوا نیز پیشگام باشند؛ تقوا، ولایت می‌خواهد که شرط توحید است.

وی ادامه داد: فرد متقی همواره باید در کنار امیرالمؤمنین (ع)، ائمه اطهار (ع)، امام زمان (عج) و در دوران غیبت، در کنار ولی امر مسلمین جهان باشد.

امام جمعه سمنان با اشاره به اعیاد مذهبی در پیش به‌ویژه عید سعید غدیر خم گفت: عید غدیر به فرموده امام راحل یک روز نیست و برای همیشه است, همان‌طور که عاشورا مختص یک روز نیست و همه روزها عاشوراست.

امام جمعه سمنان ادامه داد: همه روزها زمان توجه به امامت و ولایت است و غدیر یک جریان است که باید ادامه یابد.

آیت الله شاهچراغی از مردم خواست تا آیین‌های عید سعید غدیر را بسیار باشکوه و همگانی برگزار کنند و بدانند که این عید مختص سادات نیست.

وی عید سعید غدیر خم را روزی بیان کرد که شادی و نشاط آن از همه اعیاد بیشتر است و بر اساس روایات، این عید بسیار بزرگ است و باید به‌واسطه نعمت بزرگ ولایت علی بن ابیطالب (ع) در آن خدا را شکرگزاری کرد.

امام جمعه سمنان ادامه داد: در این روز باید با ولایت تجدید بیعت کنیم و بدانیم که امروز ولایت نبوی و علوی در کشورمان به‌خوبی جریان دارد.

آیت الله شاهچراغی همچنین با تأکید بر اینکه همواره از ما خواسته‌ شده است تا از همین امروز به فکر روز قیامت و فردای خود باشیم و در این مسیر چاره‌اندیشی کنیم، افزود: باید با دست خودمان به فکر فقرا و نیازمندان باشیم و برای روز آخرت ذخیره‌ای بیندوزیم.

وی خطاب به مردم گفت: امیدی به فرزندان و اموال در روز قیامت برای انسان نیست و آنها برای ما نفعی نخواهند داشت و باید تلاش کرد تا در دل‌های ما غیر از محبت خداوند متعال چیز دیگری جای نگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha