پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی سعیدی شاهرودی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: آمریکا نمی داند بعد از ۵۰ ماه جنگ در یمن چه برنامه ای داشته باشد و بیش از ۵۰ درصد سرزمین عربستان نیز تحت پوشش موشک های ارتش یمن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی شاهرودی، ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی - سیاسی جمعه شاهرود، به میزبانی حسینیه اعظم‌ مدرسه قلعه این شهرستان، با اشاره به وجود سه نظریه گوناگون در حاکمیت آمریکا درباره حضور این کشور در نقاط دیگر جهان، اظهار داشت: عده ای معتقدند آمریکا باید نیروها و تجهیزات خود را از جای جای جهان جمع کرده و در داخل متمرکز شود؛ آنان معتقدند این مقدار حضور گسترده در عرصه بین المللی ممکن است مانند شوروی به فروپاشی آمریکا نیز منجر شود و ترامپ نیز دارای همین عقیده است و یکی از دلایل اینکه تا به حال با ایران وارد جنگ نشده همین موضوع است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، با بیان اینکه گروه دوم معتقدند پیکره و اقتدار آمریکا به حضور بین المللی وابسته است و در غیر این صورت امنیت جهان به هم می ریزد، تصریح کرد: عده ای نیز نظری میان این دو عقیده دارند و می گویند آمریکا باید فقط در غرب آسیا و به ویژه خاورمیانه متمرکز شده و حضور در دیگر مناطق را به کمترین میزان برساند.

وی دلیل اصرار بر حضور در خاورمیانه را وجود نفت، حفظ رژیم اشغالگر اسرائیل و مبارزه با مقاومت اسلامی با محوریت ایران دانست و افزود: با این حال در غرب آسیا با مشکلاتی نیز رو به رو شده که یکی از آنها یمن است،  جنگ یمن در حالی رو به پایان است که کوچکترین دستاوردی برای عربستان و امارات نداشته است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی شاهرودی، با بیان اینکه آمریکا نمی داند بعد از ۵۰ ماه جنگ در یمن چه برنامه ای داشته باشد و بیش از ۵۰ درصد سرزمین عربستان نیز تحت پوشش موشک های ارتش یمن است، خاطرنشان کرد: وجود نیروهای مقاومت حزب الله و فلسطین به یکی از مشکلات آمریکا در منطقه تبدیل شده است و حزب الله در لبنان از یک جریان کوچک به قدرتی مولد تبدیل شده و امروز موشک هایی که در اختیار دارد تولید خودش است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی آمریکا، مردم مقاوم ایران است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر فشار آمریکا راهبرد مقاومت فعال در همه عرصه ها را انتخاب کردند که دلیل موفقیت آن تلفیق اراده ایشان و مردم بود.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه راهبرد ترامپ در مبارزه با ایران از بین بردن چهار عامل اقتدار آن یعنی انسجام ملی، قدرت انرژی، قدرت دفاعی و قدرت منطقه ای بود، افزود: در برابر این اقدام، مقام معظم رهبری راهبرد مقاومت فعال در همه عرصه ها را انتخاب کردند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تحول صورت گرفته در قوه قضائیه، ضمن تقدیر از این اقدام گفت: جای تاسف است که پس از ۴۰ سال رئیس قوه قضائیه بگوید ۲۴ دستگاه در عفاف و حجاب نقش داشتند و هیچ کدام به وظیفه خود عمل نکردند آن وقت همه بار را بر دوش نیروی انتظامی می گذارند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی شاهرودی، با تاکید بر اینکه مدعی العموم باید از حقوق شهروندی دفاع کند، تصریح کرد: از قاضیان و دادستان ها به ویژه دادستان شاهرود می خواهیم با استفاده از فضای به وجود آمده از حقوق مردم این شهر دفاع کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha