پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید محمد مهدی حسینی همدانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی گفت: صنعت دفاعی نماد اتکا به داخل و خودکفایی است. این صنعت با تحریم های سنگین نیز توانسته دستاوردهای مهمی را برای کشور رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، با اشاره به اینکه در حال آماده شدن برای ماه محرم هستیم، اظهار کرد: بهتر است این مهم به بعد از عید غدیر موکول شود، زیرا روز غدیر باید شهر آذین بندی شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اهمیت خواندن حدیث غدیر، گفت: متن این حدیث وقتی خوانده شود می بینیم که چه زیبا امت اسلامی را به وحدت دعوت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه حدیث غدیر تنها حدیثی در اسلام است که بیش از ۱۲۰ هزار شاهد دارد، گفت: این حدیث دارای مضامین بلندی است.

وی یکی از نکته های مهم حدیث غدیر را رابطه غدیر با مهدویت دانست و گفت: رسول خدا قبل از ارتحال چندین مرتبه در این خطبه از حضرت با لقب و بی لقب نام برده اند. زیرا غدیر فقط مختص علی (ع) نیست و به اصل امامت تاکید دارد.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری به موضوع مهم انتخابات اشاره کرد و گفت: باید از انگیزه و توانایی فردی که خود را در معرض انتخاب شدن قرار داده است، مطلع باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اضافه کرد: خیلی ها فکر می کنند که می توانند این بار را بکشند در حالی که مسئله قانونگذاری و نظارت بر اجرای این مهم، کار دشواری است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه باید در احوالات و عملکرد اجتماعی کاندیداها به خوبی دقت شود، گفت: باید این سؤال را از خود بپرسیم، که آیا کاندیداها توانمندی لازم را دارند؟ زیرا نمایندگان مردم در این دوره مشکلات فراوانی را به کشور تحمیل کردند.

وی در بخش دیگری با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی مساجد، گفت: سی ام مرداد روز جهانی مساجد است، ائمه و هیئت امنای مساجد باید فرصتی ایجاد کنند که مساجد محل رفت و آمد جوانان و نوجوانان باشد.

خطیب جمعه کرج با اشاره به نقش مسجد در جوامع اسلامی، اضافه کرد: استکبار از جمله آمریکا، اسرائیل، انگلیس و متحدانشان بدانند تا مسجد و اهل مسجد هستند هرگز رنگ آسایش و راحتی را نخواهند دید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه خطاب به ائمه جماعات، گفت: امام مسجدی که مسجد در اختیارش باشد، ولی برای مردم صحبت نکند عدالت ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با تاکید بر اینکه همه کسانی که برای کشور افتخار می آفرینند، اهل مسجد هستند، گفت: شهدای مدافع حرم و دانشمندان هسته ای، همه اهل مسجد بوده اند.

وی اضافه کرد: کسانی که مقابل داعش ایستاده و در حال حاضر در یمن مبارزه می کنند و در دیگر بِلاد اسلامی از اسلام دفاع و با ظلم مقابله می کنند همه اهل مسجد هستند.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه مسجد باید مرکز دمات اجتماعی در محلات باشد، گفت: گرفتاری های محله باید در مساجد حل شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری به تشکیل وزارت دفاع اشاره کرد و گفت: این روز مزین به نام صنعت دفاعی است، صنعت دفاعی نماد اتکا به داخل و خودکفایی است. این صنعت با تحریم های سنگین نیز توانسته دستاوردهای مهمی را برای کشور رقم بزند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی، در بخش دیگری به ملاقات سخنگوی جنبش انصارالله یمن با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: پیام جالب و درس این دیدار، رفتار امام مسلمین بود که چگونه باید با مظلومان و مستکبران رفتار کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha