جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر محمد حیدری

حوزه/ رئیس جهاددانشگاهی قم گفت: جهاد دانشگاهی استان ورود جدی پیداکرده و تاکنون هفت نشست تخصصی در رابطه با آن تدوین کرده که در آینده نزدیک برگزار می شود و محتوای تخصصی آن در قالب های محتوایی ارایه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمد حیدری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به ایام سالروز تاسیس این نهاد انقلابی گفت: جهاد دانشگاهی قم با فراوری سلول های بنیادی و انجام آزمایش های مختلف به مرحله تبدیل سلول رسیده و استفاده از داروهای مضر و جراحی های خطرناک را کاهش داده است.
وی اضافه کرد:  جهاد دانشگاهی قم در زمینه پزشکی و سلول های بنیادی توفیقات بسیار ویژه ای به دست آورده است؛ همچنین در رابطه با پیوند خون بند ناف نیز که یک ثروت ناتمام است، واحد جهاد دانشگاهی پیشرفت ویژه ای کرده است، از ذخیره خون بند ناف برای درمان انواع سرطان استفاده می شود.
حیدری خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی جز ۱۰ مرکز اصلی در رابطه با سلول های بنیادی در سطح کشور بوده و از نظر دقت و مباحث علمی از اعتبار ویژه ای در سطح مراکز علمی برخودار است.
وی  گفت:  سلول های بنیادی در دنیای امروز، مهمترین نقش را در درمان انواع سرطان بازی می کند و واحد جهاد دانشگاهی قم در این زمینه توفیقات ویژه ای به دست آورده است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه علمی بیان کرد: اگر کشوری نتواند در زمینه علمی و پژوهشی به پیشرفت های مورد نیاز نرسد در سال های آینده با مشکلات شدید اقتصادی روبه رو شده و استقلال آن با چالش همراه می شود.
وی اضافه کرد: توسعه یافتگی ارتباط تنگاتنگی با مباحث علمی و پژوهشی دارد، یکی از مهمترین راهکارهای عبور از عقب ماندگی ها در عرصه های مختلف، توجه و تقویت جنبه علمی آن کشور است.
حیدری تصریح کرد: ارتباط بین صنعت، بازار کار و اشتغال با دانشگاه هدف عمده ای بوده که جهاد دانشگاهی آن را دنبال می کند، جهاد دانشگاهی با شادابی بخشی به بازار کار در راستای رونق اقتصادی کشور قدم بر می دارد.
حیدری در ادامه بیان کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی نیز جهاد دانشگاهی قم ورود جدی پیدا کرده و گام های مثبتی در این زمینه برداشته است.
وی گفت: جهاد دانشگاهی خدمات یکپارچه‌ای در رابطه با مباحث فرهنگی در دانشگاه‌های دولتی ارائه می‌دهد و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو عضو برنامه‌های جهاد دانشگاهی هستند.
حیدری تاکید کرد: ورود جدی به مبحث مشاغل خانگی از رویکردهای مهم جهاد دانشگاهی قم است، فراهم کردن امکانات آموزش و تسهیل گری مهم‌ترین حوزه رسالت جهاد دانشگاهی در این زمینه می‌باشد.
وی تاکید کرد: یکی از رسالت های جهاددانشگاهی حضور جدی در عرصه احیای ارزش های انقلابی استغ در همین زمینه برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جهاد دانشگاهی استان ورود جدی پیداکرده و تاکنون هفت نشست تخصصی در رابطه با آن تدوین کرده که در آینده نزدیک برگزار می شود و محتوای تخصصی آن در قالب های محتوایی ارایه خواهد شد.

حیدری عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در مبحث آموزشی نیز در طول سال به بیش از ۲۰ هزار فراگیر آموزش‌های مهارت آفرینی و اشتغال‌زایی ارائه می‌دهد، همچنین آموزش تکمیلی ویژه کارکنان دولت نیز در این مرکز انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha