جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تیرانداز حمله تروریستی مسجد نروژ به جرم خود اعتراف کرد

حوزه/ یک مرد نروژی که اقدام به حمله تروریستی ناکام به مسجد النور در اسلوی نروژ کرده بود، به جرایم خود اعتراف کرد. پلیس می گوید این اعترافات هنوز رسمی نشده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از punchng، پلیس نروژ روز گذشته اعلام کرد، یک مرد نروژی که مظنون به قتل خواهر ناتنی خود و همچنین حمله تروریستی هفته گذشته به نروژ بود، به جرایم خود اعتراف کرده با این حال رسما اعلام نشده است.

فیلیپ منشاوس 21 ساله روز دوشنبه ، به جرم قتل و فقره حمله عمل تروریستی  بازداشت شد ، که پلیس می گوید او از جنایت خود فیلمبرداری کرده است.

پال فردریک جورت کاربی افسر رسمی پلیس اسلو، پایتخت نروژ روز جمعه در بیانیه ای در پاسخ به خبرنگاران گفت: مظنون به حقایق اعتراف کرده اما اعتراف رسمی نکرده است.

گفته می شود این مظنون راست گرای نروژی ابتدا خواهر ناتنی 17 ساله خود را به قتل رسانده، سپس وارد مسجد النور در شهر اسلو شده و قصد داشته به روی نمازگزاران این مسجد آتش بگشاید که یک نمازگزار 65 ساله موفق شد، او را خلع سلاح کند و نگذارد که این حمله تروریستی قربانی جانی در پی داشته باشد.

گفته می شود در زمان وقوع جرم نمازگزاران زیادی در مسجد حضور نداشته  و کسی آسیب جدی ندیده است. متهم این هفته در د ادگاه حاضر شد. پی پیش از این اتهامات را انکار کرده بود.

کشور نروژ در جولای 2011 یکی از هولناک ترین حملات تروریستی راست های افراطی را شاهد بود که اندرس بهرینگ بریویک، با انگیزه اسلام هراسی، 77 نفر را در انفجار یک بمب کامیون در نزدیکی دفاتر دولتی در اسلو و تیراندازی با شلیک گلوله در اردوگاه جوانان حزب کارگر در جزیره یوتویا به قتل رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha