جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید

حوزه/ مدیرعامل و جمعی از کارشناسان موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، از کتابخانه مدرسه فیضیه و مرکز اسناد حوزه و روحانیت بازدید و از نزدیک با فعالیت های این مجموعه ها آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه دکتر غلامرضا خواجه سروی مدیرعامل و جمعی از کارشناسان موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، از کتابخانه آیت الله العظمی حائری یزدی (مدرسه فیضیه) و مرکز اسناد حوزه و روحانیت بازدید و از نزدیک با فعالیت های این مجموعه ها آشنا شدند.

در این بازدید حسن رجبیان مدیر کتابخانه مدرسه فیضیه با اشاره به قدمت و روند توسعه کمی و کیفی کتابخانه آیت الله العظمی حائری (ره)، از نحوه خدمات رسانی به مراجعین و محققین و منابع موجود در این کتابخانه مطالبی را بیان نمود.

در ادامه این بازدید که در راستای سفر اخیر اعضای شورای سیاستگذاری مکتا به کتابخانه و موزه ملک صورت گرفته است، دو کتابخانه بر گسترش هر چه بیشتر روابط تاکید نمودند.

در ابتدای بازدید جلسه ای در دفتر کتابخانه فیضیه برگزار شد و مدیر کتابخانه تاریخچه‌ای از تاسیس و گسترش فعالیت های کتابخانه از دوران حیات مرحوم آیت الله حائری تا حال حاضر ارائه داد.

وی ضمن توضیحاتی بااشاره به اینکه کتابخانه فیضیه۸۹سال قبل بوسیله موسس حوزه علمیه قم تاسیس شده وقدیمی ترین کتابخانه قم بشمارمی آید،بیان داشت: درحال حاضراین کتابخانه پرمراجعه ترین کتابخانه درسطح استان قم وازپرمراجعه ترین کتابخانه های سطح کشوراست.

مدیرکتابخانه ضمن برشمردن امکانات ویژه بخش محققین که شامل مجموعه تخصصی پژوهش،بانک اطلاعات دیجیتال،مجموعه پایان نامه های حوزوی،منابع مرجع،مشاوره تخصصی ونرم افزارگنجینه میراث مستنداسلام وایران است اظهارداشت:قریب۷۸۰۰نفرازاساتید و مولفین و فضلای سطح سه وچهارحوزه عضوبخش محققین کتابخانه فیضیه هستند.

در ادامه کارشناسان کتابخانه و موزه ملک از شیوه های فهرست نویسی نسخ خطی و سنگی، ظرفیت مخازن و ساعات ارائه خدمات کتابخانه سوالاتی مطرح نمودند که توسط مدیر کتابخانه توضیحات مبسوطی ارائه شد.

بخشی از جلسه نیزبه موضوع خدمات عمومی کتابخانه و میز خدمات مرجع و میزان مراجعات روزانه به کتابخانه اختصاص پیداکرد که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

در ادامه مسعود پیرانی مسئول مرکز اسناد حوزه و روحانیت با خیر مقدم به میهمانان توضیحاتی از نحوه شکل گیری و فعالیت مرکز که در ساختمان کتابخانه مستقر است را بیان نمودند.

پس از اتمام جلسه میهمانان ابتدا از بخش های مختلف کتابخانه و در انتها از مجموعه مرکز اسناد حوزه و روحانیت بازدید و توضیحات لازم توسط مسئولین و کارشناسان این دو مجموعه ارائه گردید.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha