شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان این که عزت مسئولان به ساده زیستی است نه به تشریفات و تشکیلات، تاکید کرد: این که می شنویم حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، امام جمعه همدان ماشین گرانقیمتی را نخواستند و آن را به استانداری برگرداندند، این رفتار باعث شعف مومنین و عزت اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان، شب گذشته در مراسم یادبود شهید حجت الاسلام مصطفی قاسمی، در همدان با بیان این که دشمن به دنبال ایجاد جدایی بین روحانیت و مردم است، گفت: پس از شهادت شهید قاسمی نه تنها در همدان، بلکه در سراسر کشور موجی عظیم ایجاد شد این نشان از ارتباط قوی بین مردم و روحانیت دارد.

وی افزود: عظمت این موج به اندازه ای بود که رهبر معظم انقلاب در مورد آن فرمودند مراسم تشییع این شهید در همدان اثبات کرد که نه تنها علاقه مردم نسبت به روحانیت کم نشده بلکه به صورت جمعی و عمومی نشان دادند که همیشه با روحانیت بوده و هستند.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به برگزاری یادبود شهید قاسمی در مسجدی که نماز را در آن جا اقامه می کرد، یادآور شد: بنده به عنوان خدمتگزار حوزه از هیئت امنا مسجد حاج کربعلی و از برادان حوزوی و خاندان این شهید تشکر می کنم که این مراسم را برگزار کردند.

وی با تاکید بر اینکه باید از این برنامه ها حداکثر استفاده برای اسلام را ببریم بیان داشت: همان کاری که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و ائمه اطهار یکی پس از دیگری پس از شهادت سیدالشهدا(ع) به نفع دین خدا کردند، امروز همان کار نیز از ما انتظار می رود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نباید مساله شهادت به فراموشی سپرده شود یادآور شد: به برکت اسلام، قرآن، حوزه های علمیه و مرجعیت شیعه و استقامت مردم، چهل سال است که این شمع فروزان و خورشید نورانی توانسته است دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهد و لذا وظیفه امروز ما این است که نباید بگذاریم این روشنایی کم نور شود.

وی، نگهبانی از خون شهدا را وظیفه همگانی دانست و گفت: تجلیل از شهدا تجلیل از اسلام و تجلیل از محمد و آل محمد (ص) است که این راه مستقیم را برای ما ترسیم کرده اند.

شهید قاسمی یک روحانی خدمتگزار بود

وی به خصوصیات اخلاقی شهید قاسمی اشاره کرد و یادآور شد: شهید حجت الاسلام قاسمی یک روحانی خدمتگزار بود که با یک زندگی حداقلی و پاک و حلال در حد توان خودش درس خواند و به تبیلغ مشغول بود و از انقلاب و رهبری پشتیبانی کرد.

مدیر حوزه  علمیه استان همدان ادامه داد: چه سعادتی خدا به او داده است که قرآن در مورد شهدا می فرماید خداوند خریدار این ها است و خوشا به حال کسی که با خداوند معامله کرده است.

وی با بیان این که بسیاری از طلاب صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند تاکید کرد: مسئولان فکر نکنند که این زندگی ساده و حداقلی به خاطر استعداد کم آن ها است بلکه این افراد حضور در حوزه را برای خود افتخار می دانند مگر نه این که بسیاری از روحانیون هستند که امروز عضو هیئت علمی دانشگاه ها هستند و از اساتید موفق هم به شمار می روند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بسیاری از روحانیون شاغل در دانشگاه ها به صورت قرب الی الله در حوزه مشغول تدریس هستند بیان داشت: حجت الاسلام فلاحی یکی از این اساتیدی است که پس از حضور در همدان با وجود آن که عضو هیئت علمی دانشگاه بود اما به حوزه آمد و گفت که من افتخار می کنم اگر درسی داشته باشید و من بتوانم در خدمت سربازان امام زمان باشم.

وی، شرایط حوزه را به مراتب سخت تر از دانشگاه عنوان کرد و گفت: حال اگر عده ای چه از روی جهالت و چه از روی کینه به روحانیت توهین می کنند بدانند که این افراد از زمانی که وارد حوزه شده اند خود را برای همه مشکلات آماده کرده اند و معامله اصلی آن ها با خداوند است.

رهبر معظم انقلاب به شهید بودن شهید قاسمی شهادت دادند

مدیر حوزه علمیه استان همدان تصریح کرد: شهید قاسمی نیز این معامله را باور کرده بود و در همین راه هم به شهادت رسید، البته شهادت این طلبه به قدری مهم و همه گیر بود که رهبر فرزانه انقلاب که تمام جهان اسلام متوجه موضع گیری های ایشان می باشد به شهید بودن این شهید شهادت دادند.

وی تاکید کرد: زمانی که مردم این رفتار روحانیت را می بینند تا پای جان آنها را همراهی خواهند کرد، نمونه آن هم امام خمینی(ره) است و این که کجای دنیا را می توان نام برد که یک روحانی بدون قدرت مالی و فقط با ارتباط با خدا هشت سال بگوید که جبهه ها را پر کنید و میلیون ها نفر به این درخواست لبیک بگویند.

آیت الله موسوی اصفهانی هدف اصلی دشمن را تخریب روحانیت دانست و گفت: امروز خط مقدمه جبهه استکبار ستیزی با روحانیت است چرا که دشمنان متوجه شده اند در این ۴۰ سال اصل انقلاب از حوزه سر چشمه گرفته است و هم وظیفه ادامه این مسیر بر عهده روحانیت است.

تقدیر از امام جمعه همدان به خاطر ساده زیست بودن

عضو خبرگان رهبری با بیان این که عزت مسئولان به ساده زیستی است نه به تشریفات و تشکیلات تاکید کرد: این که می شنویم حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، امام جمعه همدان ماشین گرانقیمتی را نخواستند و آن را به استانداری برگرداندند، این رفتار باعث شعف مومنین و عزت اسلام است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان ادامه داد: اگر راه شهدا را ادامه نمی دادیم امروز شاهد جمعیت 20 میلیونی زائران اربعین نبودیم و این ها به برکت خون مقدس شهدا اسلام است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم نظارت بر بازار توسط مسئولان یادآور شد: همه مشکلات و گرانی ها تقصیر تحریم ها نیست، چرا که مقداری از آن هم مربوط به بی تدبیری مسئولان اقتصادی ما می شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از آنجایی که این نظارت یکی از وظایف نمایندگان مجلس است، در چند روز گذشته ما نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی را به حوزه علمیه دعوت کردیم تا از آنها نظارت بیشتر بر بازار را مطالبه کنیم.

وی با بیان این که در گام اول به لطف الهی نه تنها در مملکت خودمان که در منطقه نیز سر افراز شده ایم اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب در جواب نامه رییس جمهور آمریکا که توسط نخست وزیر ژاپن به ایران آمده بود فرمودند من برای این پیام و کسی که چند سال مذاکره را کنار زده است اصلا جوابی ندارم نشان از قدرت و عظمت امروز ما و رهبری دارد.

در بیان رهبری به وضوح عبارت «هیهات منا الذله» را می توان دید

وی تاکید کرد: در این بیان قدرتمند رهبری فرزانه به وضوح و به صورت عملی می توان عبارت هیهات منا الذله را دید و از آن لذت برد.

مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به قدرت نظانی جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: ما ایه "ان تنصرالله ینصرکم" را قبل از انقلاب تنها در قرآن می خواندیم در حالی که بعد از انقلاب آن را می بینیم و درک می کنیم.

وی، تسلیم شدن انگلیس در ماجرای نفتکش را شاهد این قدرت دانست و گفت: این قدرت، دست الهی است که یک روز از استین حضرت موسی (ع) بیرون می آید، یک روز از آستین پیامبر مکرم اسلام(ص) و امروز هم از آستین خلف صالح امام، رهبر معظم انقلاب بیرون آمده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha