پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کردستان

حوزه/ ارتباط مستقیم و دیدار چهره به چهره رئیس قوه قضائیه با مردم کردستان بارقه هایی از امید در دل این مردم به وجود آورد و همچنین این سفر نشان داد که نظام نگاه ویژه ای به توسعه استان دارد.

علی اصغر دریایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: کردستان جزو معدود استان های کشور است که در طول این 40 سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی همواره در مقابل دشمنان، عناصر ضدانقلاب ایستادگی می کند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان با اشاره به اینکه هنوز هم دست اندازی های عناصر خودفروخته و تروریستی در این خطه مشاهده می شود، تاکید کرد: با وجود اینکه مردم استان کردستان بارها در امتحانات بزرگ، انقلابی بودن خود را به نظام ثابت کرده اند ولی بازهم شاهد برخی از مشکلات زیرساختی در این خطه هستیم که مسئولان ارشد کشوری و استانی باید آنها را رفع کنند.

وی، یکی از این مشکلات را مسئله اشتغال و بیکاری جوانان، نخبگان و فارغ التحصیلان این استان عنوان کرد و گفت: متاسفانه جوانان تحصیل کرده فراوانی از این استان هر ساله به امید یافتن کار به دیگر شهرها مهاجرت می کنند، در حالی که بسترهای توسعه و اشتغال در خود کردستان مهیا است، ولی کم کاری های صورت گرفته در این مدت باعث شده که شاخص های توسعه در این استان از میانگین کشوری پایین تر باشد.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان در ادامه به سفر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به این استان اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان کشوری باید استان هایی همانند کردستان و... را رصد و مشکلات و حتی ظرفیت های آنان را به خوبی شناسایی کنند تا زمینه های ناهنجاری هایی همانند مهاجرت اقشار تحصیلکرده، بیکاری و... این مناطق به حداقل برسد.

دریایی در ادامه سخنان خود با ابراز خرسندی از سفر رئیس قوه قضائیه به استان کردستان برای بررسی وضعیت قضایی و ... مردم این خطه، گفت: بی شک سفر مسئولان عالیرتبه به استان هایی همانند کردستان زمینه اعتماد سرمایه گذاران را فراهم می آورد، لذا سفر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دستاوردهای خود را در آینده نشان خواهد داد.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان گفت: دیدار رئیس قوه قضائیه با مردم کردستان و نیز سفر نمایندگان و معاونین دستگاه قضا به شهرستان ها و شهرهای دورافتاده استان نشان می دهد که تحولات مثبتی در سیستم قضایی کشور در حال رخ دادن است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: ارتباط مستقیم و دیدار چهره به چهره رئیس قوه قضائیه با مردم کردستان بارقه هایی از امید در دل این مردم به وجود آورد و همچنین این سفر نشان داد که نظام نگاه ویژه ای به توسعه استان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha