جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
الهاشمی

حوزه/ محمد صادق الهاشمی گفت: در حال حاضر آمریکا با برخی از احزاب و جناح های سیاسی عراق و باقی مانده های نظام بعث در پی ضربه زدن به ایران از طریق اتهام به حشد الشعبی است .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در پی واکنش فرقه انگیزانه برخی جریان ها و شخصیت های سیاسی عراق به خاکسپاری تعدادی از جسدهای ناشناس در گورستان کربلای معلا، نمایندگان استان بابل در پارلمان عراق در بیانیه مشترکی اعلام کردند که اجساد کشف شده متعلق به سالیان گذشته هستند و ارتباطی به حال حاضر ندارند. برخی از شخصیت ها و جریان های سیاسی از جمله گروه «ائتلاف قوا» اهل سنت به رهبری «اسامه النجیفی» رئیس اسبق پارلمان عراق در بیانیه ای ادعا کردند که تعداد اجساد کشف شده 120 جسد و اغلب از شمال استان بابل (سنی نشین) هستند که به دست گروه های شبه نظامی (شیعه) به قتل رسیده اند.

شمال استان بابل عموما اهل سنت ساکن هستند و انتساب اجساد خاکسپاری شده به این منطقه به اعتقاد صاحب نظران با هدف القای تصور علل و اسباب فرقه گرایانه در اهداف قتل این افراد بوده است.

در بیانیه نمایندگان استان بابل در پارلمان عراق آمده است که از آب گل آلود ماهی گرفتن و موج سواری و تلاش برای تحریف حقایق دیگر نمی تواند مردم عراق را فریب دهد بنابراین از همه درخواست می شود دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود نباشند، زیرا تاوان آن را مردم عراق از اقوام و طوایف مختلف پرداخت خواهند کرد. در این بیانیه درخواست شده است که همه با تمرکز بر وحدت ملی، علیه دشمن اول ملت عراق یعنی تروریسم و بقایای داعش متمرکز شوند.

در همین راستا محمد صادق الهاشمی کارشناس عراقی و رئیس مرکز مطالعات عراق  طی یاد داشتی نوشت: مشاجره و تشدید فرقه گرایی از سوی برخی سیاسیون اهل سنت درباره خبر شهرداری حله مبنی بر دفن اجساد  بر حسب روایات مختلف (تحالف القرار عراق) و روایات فرمانداری بابل و بعضی از اهل سنت و سفارت آمریکا مبنب بر این ادعا که این افراد از سوی حشد الشعبی ربوده شده و به قتل رسیده اند، موجب شده رسانه های بعثی آن را به عنوان  جنایتی پوشش داده و آن  را با  جنایت پایگاه اسپایکر مقایسه می کنند. در واقع این موضوع در سطوح مختلفی  پیامدهایی را در بر خواهد داشت:

دولت آمریکا برای فشار به حشد الشعبی و مقاومت برای بیرون کردن حشد از جرف الصخر از این موضوع بهره می برد و به دنبال بازگرداندن بعثی ها و داعشی ها بلکه اخراج نیروهای حشد از همه شهرهای غربی است.

عراق در حال حاضر در مقابل جبهه ای قرار گرفته که سعی دارد  اجساد مجهول الهویه ای که در بیمارستان  این منطقه و  مربوط به سال های پیش است را مطرح کند و حشد الشعبی را متهم به این جنایت کنند و این موضوع بیانگر هدف این گروه است و این در حالی است که  که اجساد مجهول الهویه را هیچ مرجع دینی و مذهبی نمی شناسد.

تمام این دلائل اشاره به وجود نقشه ای است که حشد الشعبی را هدف قرار داده است و به نظر می رسد تصمیم جنگ آمریکا  ضد ایران با ضربه زدن به حشدالشعبی به عنوان یکی از بال های آن به تعبیر واشنگتن پست آغاز شده است  .

در این راستا بیشتر تشکل های سنی  خواهان  دخالت بین المللی در این موضوع هستند البته ما فراموش نمی کنیم  قانون حمایت از ثبات عراق را که به داخل کنگره آمریکا کشیده شد مانند  "آزاد سازی عراق " که نظام صدام را سرنگون کرد و دست آمریکا را در عراق باز می گذارد.

باید توجه داشته باشید که گروهی که این موج را در حال حاضر در عراق رهبری می کند (تحالف القرار) حزبی است که مسبب ورود داعش به عراق است و اولین رتبه را در بیشتر مشکلات عراق داراست و از اولین احزابی است که طرح فدرالی شدن و تقسیم عراق را مطرح کرده است.

برجسته ترین نتیجه این موج سازی ، تأیید حضور نیروهای آمریکایی در عراق خواهد بود، این جریان بیش از گذشته پروژه بیرون راندن سربازان آمریکایی از عراق را پیچیده تر خواهد کرد.آمریکایی ها طبق همه این نشانه ها و شاخص ها وارد مرحله رویارویی و جنگ (نظامی ، رسانه ای ، امنیتی و سیاسی) با حکومت عراق به خاطر حضور ایرانی ها در عراق برای ضربه زدن به حشد الشعبی شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha