پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب دردهای ناگفته آزادگان در دوران اسارت را باید بصورت کتاب و سریال های تلویزیونی برای فهم عمیق مردم و خصوصا کودک و نوجوان با ظرافت هنری بیان کرد.

حجت الاسلام کرمی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، گفت: آزادگان غیرتمند در زندان های رژیم بعث عراق به حضرت موسی بن جعفر(ع) اقتدا کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه رفتار آزادگان از جمله حاج آقا ابوترابی آن عالم فرزانه و بصیر در زندان های صدام، به گونه ای بود که حتی فرمانده عراق مرید ایشان شد، گفت: سید آزادگان تحمل شکنجه از افسر عراقی را پذیرفت اما به خود اجازه نداد که یک غیر مسلمان(صلیب سرخ) از اختلاف آنها با خبر و دخالت کند.

وی در ادامه گفت: پس از این ماجرا بعثی ها به سراغ حاج آقا رفتند و از او علت کتمان ماجرا را جویا شدند. او پاسخ داد: «شما ما را زدید ولی این ماجرا اختلافی است بین خود ما. ما مانند یک خانواده هستیم. اگر در یک خانواده دو برادر با هم اختلاف پیدا کردند، نباید یک همسایه از بیرون وارد ماجرا شود.

حجت الاسلام کرمی نیا با بیان اینکه نقش سید آزادگان در تدبیر امور آزادگان در برخورد با مشکلات، دسیسه های بعثیون عراقی و منافقین خود فروخته در زندانهای رژیم صدام بیاد ماندنی است؛ گفت: رفتار پدرانه حاج آقا ابوترابی با دلسوزی که در آن نهفته بود کار را بدانجا کشیده بود که اسرای ایرانی کمتر دچار مشکل و ضرب و شتم قرار می گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: برخی سربازان عراقی با بیان مشکلات خانوادگی خود با حاج آقا؛ بدنبال راه حل بودند و او نیز به بهترین روش ممکن به آنها مشاوره می داد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب، دردهای ناگفته آزادگان در دوران اسارت را باید بصورت کتاب و سریالهای تلویزیونی برای فهم عمیق مردم و خصوصا کودک و نوجوان با ظرافت هنری بیان کرد.    

حجت الاسلام کرمی نیا در پایان با اشاره به اینکه آزادگان شیرمردانی هستند که برغم آزار جسمی و روحی در زندانهای صدام کافر، بهار جوانی خود را با حفظ روحیه انقلابی و کرامت ایرانی، اسلامی گذراندند، گفت: رفتار آزادگان با دشمن بعثی در زندان، به گونه ای بود که ذره ای از اصول مردانگی خود در پیمان با امامین انقلاب و مسیر شهدا، کوتاه نیامدند و امروزه هم در میثاق با ولایت مثل کوه وفادارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha