پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: ارادت اهل سنت به اهل بیت علیهم السلام کمتر از تشیع نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسینی شاهرودی، امروز در جمع مسئولان هیئت های مذهبی و فعالان فرهنگی غدیر کردستان گفت: نقش هیئت های مذهبی در اجرای برنامه های اعیاد و سوگواری های مذهبی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: کسانی که دل در گرو محبت اهل بیت علیهم السلام دارند در اعیاد دینی شاد و در سوگواری ها و ایام شهادت غمگین هستند و اینان همان دوستداران اهل بیت و رسول خدا و دین اسلام می باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برخی از شادی ها سطحی و زودگذر هستند، گفت: برخی از شادی که هیچ پایگاه دینی و اجتماعی ندارند، به مرور نه تنها فرد را شاد نگه نمی دارد، بلکه او را به فردی غمگین تبدیل می کند و باید گفت شادی های واقعی و ماندگار همان شادی هایی است که در ایام مذهبی برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: هیئت های مذهبی در اعیاد باعث ایجاد شادی و .... می شوند، لذا وظیفه این هیئت ها بسیار مهم و حساس است، چون با جامعه اسلامی سروکار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: هیئت های اهل سنت و اهل تشیع در استان کردستان می توانند زمینه ساز شادی های واقعی و معنوی برای مومنین شوند و جانی دوباره به اجتماع مومنین بدهند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه ارادت اهل سنت به اهل بیت علیهم السلام کمتر از تشیع نیست، عنوان کرد: جامعه شناسی به عینه نشان داده است افرادی که به دنبال شادی های کاذب و زودگذر هستند به پوچی می رسند و در زندگی شخصی خود دچار استیصال می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: یکی دیگر از برکات هیئت های مذهبی در سطح جامع کاهش ناهنجاری هایی همانند طلاق، اعتیاد و... می باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: خدا برای انسان‌ها الگوهایی آفریده‌اند که از هر لحاظ آزمون خود را پس داده‌اند و کسانی مانند پیامبر اکرم(ص) و علی(ع) از نظر وجودی و کمال یکی هستند و بهترین الگو و اسوه برای جامعه به شمار می‌روند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha