جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: بعد از ۶۰ سال طلبگی اعتقاد من این است که بالاترین کار، هدایت مردم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان در مدرسه صدر بازار، با تبریک ولادت امام هادی(ع) اظهار کرد: دو ادگاری از امام هادی(ع) یکی جامعه کبیره و یکی زیارت غدیریه امام علی(ع) است که کمتر با آن آشنا هستیم، لذا شایسته است با زیارت غدیریه نقل شده از امام هادی(ع) آشنا شویم. در این زیارت اوصاف امام علی(ع) به زیبایی نقل شده است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان خطاب به طلاب جدید الورود گفت: اول چیزی که باید در ذهن شما باشد، نیت خالص است، نه آنکه نیت تحصیل علم برای ریاست، پول، شغل و اعتبار و...، چرا که اصلا ارزش ندارد.

وی افزود: کار طلبکی اگر به هر نیتی جز خدا باشد، ارزشی ندارد و فقط کاسبی بی معنا بوده، اما اگر نیت خالص و برای خدا باشد اعتقاد دارم هیچ کاری بالاتر از کار طلبگی نیست.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: از امام باقر(ع) در اصول کافی آمده است «اگر کسی یک کار خوب وباب هدایتی را به کسی بیاموزد هرعمل خوبی که آن فرد انجام دهد به پای او نوشته می شود» بنابراین بدانید شما وارد جنگی شدید که خیلی بالاتر از جنگ نظامی است.

وی بیان کرد: طلاب برای فراگیری و آموختن احکام الهی قدم در این راه گذاشتند و این در حقیقت یعنی اینکه طلاب کار انبیا را انجام می دهند و با هدایت و بیدارسازی مردم زمینه ظهور امام زمان(عج)   را فراهم می کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد خطاب به طلاب جدید الورود عنوان کرد: اگر خوب درس بخوانید به آقایی در همه زمینه ها می رسید، ولی کاهلی و تنبلی در امر طلبگی برابر با گدایی است.

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: شهریه طلبگی تنها یک کمک تحصیلی است و برای امرار معاش و زندگی کامل نیست، باید خوب درس بخوانید و در زمینه های مختلفی چون منبری خوب شدن، مولف متبحر، قاضی متخصص، یک استاد خوب و یا مشاور عالی مقام شوید.

مدیر حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: بعد از ۶۰ سال طلبگی اعتقاد من این است که بالاترین کار، طلبگی و هدایت است، چرا که کار طلبگی دارای برکات و ثواب است که در هیچ کاری نیست.

وی تاکید کرد: به همه شما نوجوانان توصیه می کنم که از ابتدای تحصیل رفیق درس نخوان در کنار خود نگیرید، چرا که بسیار اثر گذار است؛ سفارش من این است که در حوزه علمیه آدم های خوب زیادی وجود دارد، بنابراین با رفیق خوب درس خوان و دیندار رفاقت کنیم.  

نماینده ولی فقیه در اصفهان ادامه داد: شرکت در نمازجماعت بر طلاب و روحانیون فرضی افزون است، براین اساس بر امر نماز اول وقت، نماز جماعت و در مسجد مداومت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha