جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد کاروند

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: بیش از 415 موقوفه در شهرستان مریوان وجود دارد که نزدیک به 90 درصد از این موقوفات با نیت مسجد و مسجدسازی وقف شده اند.

حجت الاسلام محمد کاروند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: وقف یکی از سنت های ماندگار و حسنه در دین اسلام است که همه وظیفه پاسداری از آن را داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه باید سنت وقف را در جامعه اسلامی جاری و سازی سازیم، عنوان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر برنامه های خاصی برای صیانت از موقوفات و رقبه ها در کشور به ویژه در استان کردستان انجام گرفته است.

حجت الاسلام کاروند در ادامه سخنان خود تاکید کرد: عمل به نیت واقفین یکی از وظایف اصلی ما در اداره کل اوقاف و امور خیریه است، لذا صیانت از حقوق موقوفات از وظایف همه ماست.

وی با اشاره به وجود افراد خیراندیش و نیکوکار در استان کردستان اظهار داشت: خوشبختانه در سطح استان کردستان افراد خیر بسیاری وجود دارند که در بحث وقف فعال هستند، لذا باید این افراد را در بحث موقوفات یاری کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در ادامه افزود: به تازگی هم یک مورد جدید وقفی توسط واقف خیراندایش سرکار خانم شمسه دانشور وقف شده است.

حجت الاسلام کاروند ادامه داد: این موقوفه شامل یک باب منزل مسکونی به متراژ 60 متر مربع در شهر مریوان می باشد که واقف مذکور این وقف را با نیت تامین هزینه های ضروری مسجد حضرت حمزه (ع) در این شهر انجام داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 415 موقوفه در شهرستان مریوان وجود دارد که نزدیک به 90 درصد از این موقوفات با نیت مسجد و مسجدسازی وقف شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha