پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسجد، مرکز اندیشه توحیدی است که محصولات آن در جای خودش می تواند مشاور خوبی برای مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه ها باشد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس و کارکنان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اظهار کرد: در گذشته مسجد منشأ امور مختلف از جمله  سکوی قضاوت، کرسی درس و ابلاغ احکام و همچنین اعزام نیرو به جبهه ها بوده است.

وی افزود: علم، جبهه رفتن، قضاوت کردن، کمک به محرومین، توزیع زکات و دیگر اعمال باید برای خدا باشد، لذا روح این اعمال در توحید است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در گذر زمان و مخصوصا از ۲۰۰ سال قبل که پای استعمارگر به میان آمد، تا توانستند جایگاه مسجد را پایین آوردند و به صورت یک ابرازی برای اهداف خودشان استفاده کردند و اکنون نیز در هر کجا که نفود کنند همین کار را می کنند و آنچه به دنبال آن هستند نبود توحید است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: مشاهده می کنید که مسجد الحرام و مسجد النبی که در رأس همه‌ی مساجد دنیا هستند، افرادی به نام خادم الحرمین چه اهدافی را تعقیب می کنند، آن ها تأمین منابع کفار و بیگانگان، ذلت و تفرقه و قتل بین مسلمانان را دنبال می کنند و این بسیار شرم آور است.

وی ادامه داد: شکنجه و قتل ۸۰ هزار کودک یمنی با تعبیه تفکرهای مسجدالحرام و مسجدالنبی به اسم خادم الحرمین رقم می خورد و این غیر از آوارگانی است که در دریای مدیترانه غرق می شوند و کودکانی است که در کشورهای اروپایی به عنوان برده فروخته می شوند و می گویند که ۱۰ هزار کودک مفقود شده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: این همه قتل عام، کودک کشی، ویرانی شهرها و اختلاف بین مسلمان ها، ایجاد داعش ها و طالبان و فتنه های عظیم از خادمین ظاهری مسجد الحرام و مسجد النبی برمی خیزد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: بر اساس حکمت الهی، انقلاب اسلامی ایران در یک برهه ای از زمان و بر مبنای اسلام ناب شکل گرفت که اگر این انقلاب نبود، مستکبرین، جامعه را همانطور در خواب تا محو همه ی مظاهر ایمانی پیش می بردند.

وی ادامه داد: امروز باید به سمت مدیریتی برویم که بتواند نقش اصیل اسلامی را در جامعه پیاده کند که این نیازمند وجود تشکل های مسجد و تکثیر و وحدت بین آن هاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: قطعا بخشی از مسائل اصیل فرهنگی، ایمانی، اعتقادی و اخلاقی، خود به خود در نیروهایی که به عنوان امام مسجد انتخاب می شوند، وجود دارد که این به دلیل سرمایه هایی که از حوزه های علمیه شیعه دارند می باشد، اما نباید به این قانع بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه  امروز نیازمند مسجد تراز جمهوری اسلامی هستیم، افزود: در شرایطی قرار گرفته ایم که همه چیز تغییر کرده، لذا بخشی از رساله ها به مسائل مستحدثه و سئالات جدیدی که در احکام دین می شود، برمی گردد.

وی مطرح کرد: گرچه مسجد تراز اسلامی در ابهام است و باید تعریف شود، اما هستند برخی از مساجدی که به خاطر ابتکارات امامان جمعه و مدیریت خوب، کارنامه ی خوبی دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: برای اینکه بتوان مسجد تراز اسلامی را معنی کرد، مرکز امور مساجد باید با استفاده از اطلاعات خود از مساجد کشور و بهره گیری از انواع پیشنهادات و ابتکارات و تجربیاتی که ائمه جماعات دارند، نمونه بگیرند، مکررات را حذف و بقیه را ثبت کند، سپس به صورت کارشناسی نسبت به انواع نیازهای جامعه طرح هایی را پی ریزی کند و به صورت بخشنامه در اختیار مساجد قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه ما در بین راه قرار داریم، گفت: مدت ها مسجد در انزوا بوده و جمهوری اسلامی نیز با انواع و اقسام مشکلات داخلی و بین الملی روبرو بوده است، لذا مسجد تراز جمهوری اسلامی برای ما تعریف نشده و این درحالی است که دورنمای آن را متوجه هستیم.

وی افزود: مسجد، مرکز اندیشه توحیدی است که محصولات آن در جای خودش می تواند مشاور خوبی برای مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه ها باشد.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha