جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 860861
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
حجت الاسلام محمد سادات

حوزه/ معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال به مناسبت عید غدیر 150 مراسم جشن و همچنین 75 ایستگاه صلواتی در سطح شهر سنندج و شهرستانهای کردستان برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدمحمد سادات، پیش از ظهر امروز در نشستی با مسئولان هیئت ها و فعالان فرهنگی غدیر کردستان اظهار داشت: در سالهای اخیر شاهد برگزاری جشن های عید غدیر به بهترین نحو ممکن در سطح استان کردستان بوده ایم.

معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال به مناسبت عید غدیر 150 مراسم جشن و همچنین 75 ایستگاه صلواتی در سطح شهر سنندج و شهرستانهای کردستان برپا خواهد شد.

حجت الاسلام سادات در ادامه سخنان خود ادامه داد: یکی از برنامه هایی که ما همه ساله در این ایام داریم، تکریم سادات بوده که در این راستا همایش "منادیان وحدت" در استان برگزار شده است.

معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: براساس آخرین آمار بیش از 150 هزار سید در استان کردستان داریم که این تعداد سید از جهاتی برای استان دارای اهمیت است.

این استاد حوزه در ادامه عنوان داشت: یکی از برنامه های دینی و فرهنگی ما، برگزاری همایش "منادیان وحدت" در استان کردستان می باشد.

وی با اشاره به اینکه در همایش کشوری سادات، بیشترین تعداد سید متعلق به کردستان بوده است، گفت: خوشبختانه استان کردستان از نظر پتانسیل های فرهنگی و مذهبی در کشور در جایگاه بسیار ممتازی قرار دارد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام علیرضا کاوه، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج نیز اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم سازمان تبلیغات اسلامی در سطح استان کردستان برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی برای علاقمندان بوده است.

حجت الاسلام کاوه ادامه داد: برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه ها، کارگاه آموزشی برای ماموستاها، برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد و اماکن متبرکه و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: همواره برنامه و تاکید ما بر وحدت و انسجام بین برادران اهل سنت و اهل تشیع بوده است به طوری که با همکاری بنیاد برکت بیش از 40 عدد جهیزیه هر کدام به ارزش 150 میلیون ریال به زوج های بی بضاعت استان کردستان تقدیم شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha