پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محسنی اژه ای

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با اشاره به هزینه هنگفت توسط برخی نامزدهای انتخاباتی مجلس، گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند تا با پول بی‌حساب و نامشروع در انتخابات هزینه کنند و برای خود پایگاه درست کنند و باید با این افراد با قاطعیت برخورد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری گیلان، در سالن امام خمینی (ره) با تأکید بر برخورد قاطعانه با هنجارشکنان اظهار کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند تا مردم را به بی‌غیرتی و بی‌موالاتی بکشانند، درحالی‌که باید قاطعانه عمل کرد و جلوی نفوذ کسانی که با خلأهای قانونی و سایر موارد ثروت نامشروع جمع کرده و با آن در حکومت نفوذ می‌کنند، گرفته شود.

وی با اشاره به هزینه هنگفت توسط برخی نامزدهای انتخاباتی مجلس، گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند تا با پول بی‌حساب و نامشروع در انتخابات هزینه کنند و برای خود پایگاه درست کنند و باید با این افراد با قاطعیت برخورد کرد.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به کسب پول و ثروت نامشروع توسط برخی‌ها تصریح کرد: برخی‌ها با اموال نامشروع خود و چندین برابر حقوق دریافتی طول خدمت خود، ثروت‌اندوزی کرده‌ و در بین کارگزاران نفوذ کردند درحالی‌که به فرموده مولا علی علیه‌السلام ابتدا باید جلوی این نوع درآمدها را گرفت و سپس با آن‌ها قاطعانه برخورد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه نمی‌توان در مقابل مجرمان و مفسدان ساکت نشست، گفت: امنیت و آرامش ملت تنها توسط داعش برهم نمی‌خورد، بلکه امروزه داستان اقتصادی و سودجویان آرامش مردم را برهم زده‌ و باید با آن‌ها برخورد کنیم، چراکه امروزه سازوکارهای جمهوری اسلامی قوی‌تر از گذشته است.

وی با اشاره به افزایش ورودی به حوزه‌های قضایی در گیلان بیان کرد: خوشبختانه ماندگاری پرونده در گیلان کم است و این نشان از همت کارکنان دادگستری کل استان دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید پرونده‌های قضایی گیلان برای حل شدن به سمت صلح و سازش برود، افزود: سرقت، توهین، ضرب و شتم عمدی و غیر عمدی و تهدید از عمده پرونده‌های در کشور هستند و باید روند پرونده‌های قضایی به معنای واقعی به سمت صلح و سازش برده شود.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به ماندگاری پرونده‌های قضایی به جهت دعوا و اختلاف بین دو دستگاه اجرایی در گیلان گفت: این پرونده‌ها باید حتی‌المقدور در دستگاه‌ها حل‌وفصل و درگیر دستگاه قضایی نشود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به لزوم فعال شدن بازرسی کل کشور در گیلان تصریح کرد: باید بازرسی در گیلان تقویت شود تا ابتدا خلافی صورت نگیرد و سپس اگر کسی خلافی کرد و مثلاً جواز غیزقانونی از سوی شهرداری یا دهیاری‌ها برای او صادر شد قاطعانه با آن برخورد شود.

وی با تأکید بر برخورد با بانک‌های متخلف گفت: باید قبل از اینکه دستگاه قضا به دنبال مشتری بانک که تخلف کرده باشند سراغ مشکل بانکی که تسهیلاتی را پرداخت کرده و علیرغم ضمانت کافی نگرفتن دنبال معوقات نیز نرفته است، باشند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به ارائه تسهیلات غیرمنطقی به مشتریان توسط بانک‌ها گفت: نباید تسهیلات بانک با نیت اشتغال صرف خرید سکه آن‌هم به‌اندازه 38 هزار عدد باشد و در کشور نابسامانی ایجاد کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه گیلان مجاهدانی را در خود دارد که در تاریخ انقلاب و ایران می‌درخشند، افزود: گیلان پیش از انقلاب سربازانی همچون میرزا کوچک خان و پس از انقلاب سرداران و عارفان، فقیهان و بزرگان عالی‌مرتبه‌ای دارد.

وی با اشاره به شرافت ماه ذی‌حجه و قرار گرفتن عید غدیر در آن بیان کرد: حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نسبت به حفظ بیت‌المال بسیار حساس بودند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه همه کارگزاران نظام باید جانب مردم را بدارند، گفت: در نگاه امام علی علیه‌السلام مسؤولان باید برای مردم احترام و ارزش قائل بوده و برای عاقبتشان تلاش کنند و نگویند که ما به آخرتشان بی‌توجه هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با تأکید بر سفارش حضرت علی علیه‌السلام نسبت به تأمین امنیت مردم بیان کرد: کسانی که نظم عمومی را مخدوش می‌کنند باید با آن‌ها با قاطعیت برخورد کرد و نباید در برابر افراد یاغی نگاه رحمانه داشت.

وی با اشاره به برخورد قاطعانه و بدون تبعیض حضرت علی (ع) در امور قضائی، گفت: قاضی باید بی‌طرف و بدون تبعیض، نگرانی و ملاحظه‌کاری حکم دهد و این منویات عملی لازمه کار کنونی ما است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha