سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
الشيخ نعيم قاسم

حوزه/ شیخ قاسم با تاکید بر اینکه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان رابطه خوبی با سید مقتدی صدر دارد، تصریح کرد: مقتدی صدر با نمایندگان ایران در عراق در ارتباط است و به سبک خاص خود عمل می کند و می تواند تصمیم مناسبی بگیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله تأسیس هرگونه حزب سیاسی یا نظامی وابسته به حزب الله در عراق را تکذیب کرد و گفت: حزب الله بین شاخه های حزب الدعوه نقش میانجی‌گرانه داشته است.

سید حسن نصرالله رابطه خوبی با سید مقتدی صدر دارد

وی ادامه داد: حزب الله میان شاخه های حزب الدعوه "حیدر العبادی" و "نوری المالکی" نقش میانجیگرانه داشته و در تشکیل دولت کنونی عراق هیچ نقشی ایفا نکرده است.

شیخ قاسم با تاکید بر اینکه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان رابطه خوبی با سید مقتدی صدر دارد، تصریح کرد: مقتدی صدر با نمایندگان ایران در عراق در ارتباط است و به سبک خاص خود عمل می کند و می تواند تصمیم مناسبی بگیرد.

روابط ما با طرف های شیعه در عراق متفاوت است

وی با اشاره به اینکه سرنگونی رژیم صدام نعمت بزرگی برای عراقی ها و کار بسیار بزرگی بود که موجب راحتی مردم شد، گفت: روابط ما با طرف های شیعه در عراق متفاوت است و با حزب الدعوه اسلامی، جریان حکمت ملی، مجلس اعلای اسلامی، شاخه های بسیج مردمی و همچنین جریان صدر ارتباط داریم و از موضع برادر بزرگتر با آنها برخورد نمی کنیم.

هیچگونه حزبی از سوی حزب الله در عراق تأسیس نشده است

معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه رهبران بسیج مردمی می دانند که چگونه با تحریم های آمریکا مقابله کنند، به شدت تأسیس هرگونه حزب سیاسی یا نظامی در عراق از سوی حزب الله را تکذیب کرد و گفت: گردان های حزب الله عراق ارتباطی با ما ندارد و تنها یک شاخه متکی به خود است که در عراق تأسیس شده و میان آن ها هماهنگی وجود دارد.

حزب الله بسیار قوی تر شده و از تجربه های نظامی فوق العاده برخوردار است

شیخ نعیم قاسم تبین کرد: حضور ما در سوریه برای دفاع از لبنان و محور مقاومت بود و در جهت اهداف توسعه طلبانه یا موقعیت منطقه ای نبود.

وی با بیان اینکه تکفیری ها به دنبال برپایی خلافت در لبنان مطابق آنچه در سوریه و عراق جریان داشت بودند، گفت: حزب الله با تایید مردم لبنان به سوریه رفت.

عضو ارشد حزب الله بیان داشت: حزب الله بسیار قوی تر شده و از تجربه های نظامی فوق العاده برخوردار است و شهدایی که در جنگ به شهادت رسیده اند، جزئی از جنگ هستند و آنان پروژه تکفیری را در سوریه شکست دادند و به مقاومت اعتبار بخشیدند.

وی افزود: ما به خواست بشار اسد رئیس جمهور سوریه و با هماهنگی با ارتش سوریه به این کشور رفتیم و به خواست ایران به سوریه نرفتیم و جنگ سوریه به نفع محور مقاومت ختم شد.

آمریکا و عربستان سعودی بر خلاف امارات خواهان توقف بحران یمن نیستند

شیخ قاسم در بخش دیگر سخنان خود در خصوص جنگ یمن گفت: آمریکا و عربستان سعودی بر خلاف امارات خواهان توقف بحران یمن نیستند؛ عربستان سعودی مایل به گفتگو نیست و آن را خدمت به ایران می داند.

معامله قرن مرده به دنیا آمده

وی اشاره کرد: معامله قرن مرده به دنیا آمده و هرگز به موفقیت نخواهد رسید و قدس برای همیشه فلسطینی باقی خواهد ماند و جولان اشغالی برای سوریه خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha