پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اسرای ایرانی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه سختی های اسرای ما در زندان های رژیم بعث عراق قابل بیان نیست، گفت: اسرای ایرانی در زندان رژیم بعثی عراق هر روز مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار می گرفتد و بعثی ها کنوانسیون ژنو را عملا زیرا پا می گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی به مناسبت 26 مردادماه سالگرد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی ظهر امروز با تنی چند از آزادگان شهرستان بیجار دیدار و گفت وگو کرد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در این دیدارها با اشاره به ایثار و صبر و استقامت آزادگان در دوران اسارت در اردوگاه های رژیم بعث صدام، اظهار داشت: طبق اسناد، خاطرات و... اسرای جنگی ما در اردوگاه های رژیم بعث در بدترین شرایط انسانی نگهداری می شدند و خبری از رحم و رأفت در این اردوگاه ها نبود، ولی آنان هرگز از آرمانهای انقلاب دست نکشیدند و سرانجام در چنین روزی سربلند به مملکت برگشتند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه سختی های اسرای ما در زندان های رژیم بعث عراق قابل بیان نیست، گفت: اسرای ایرانی در زندان رژیم بعثی عراق هر روز مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار می گرفتد و بعثی ها کنوانسیون ژنو را عملا زیرا پا می گذاشتند.

حجت الاسلام محمودی در ادامه سخنان خود گفت: ایستادگی اسرای ایران در زندان های مخوف رژیم بعث روحیه نظامیان بعثی را در هم شکسته بود و در مقابل باعث تقویت روحیه رزمندگان اسلام می گردید و همین مسئله باعث می شد که هرازچند گاهی سران بعث شوهای تبلیغاتی درباره رفتار انسانی با اسرای ایرانی در مقابل دوربین های رسانه های دنیا برپا کنند که این ترفندها هرگز کارآمد نگردید.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه رزمندگان اسلام در هشت جنگ تحمیلی در دو جبهه می جنگیدند، تاکید کرد: گروهی از رزمندگان به صورت مستقیم در خط مقدم در برابر دشمن متجاوز سینه خود را ستیر کرده بودند و گروهی دیگر در زندان های مخوف رژیم بعث صدام با استقامت بی نظیر خود روحیه بعثی ها را در هم می شکستند که کار هر دو گروه، ایثار در راه وطن بود.

در ادامه این برنامه، برخی از آزادگان به بیان خاطراتی از ایام اسارت خود را زندان های رژیم بعث صدام پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha