شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار علمای خوی با آیت الله سیستانی

حوزه/ مسئولین حوزه علمیه خوی، و امام جمعه این شهرستان با حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه شهرستان خوی و مدیران مدارس علمیه این شهرستان ظهر امروز در نجف اشرف، با حضرت آیت الله سید علی سیستانی، دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام شکوری با ارائه گزارشی، به تبیین  نقش تاریخی حوزه علمیه خوی در حوادث و اتفاقات تاریخی منطقه علی الخصوص در جنگ‌های ایران و روس، ایران و عثمانی به ویژه در جنگ چالدران پرداخت و گفت:  نقش آفرینی مردم خوی در دفاع از کشور و  تبیین شرایط فرهنگی حاکم بر منطقه و حاکمیت وحدت و انسجام در میان اقشار مردم بی‌نظیر اسبت.

وی در ادامه به تشریح برنامه های جاری 3 مدرسه علمیه شهرستان خوی پرداخت و افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های مدارس علمیه خوی می‌توان به  آموزش زبان‌های انگلیسی، ترکی استانبولی و عربی  اشاره کرد.

امام جمعه خوی تصریح کرد: هم اکنون 35 نفر از طلاب حوزه علمیه خوی در حوزه علمیه نجف اشرف جهت فراگرفتن عربی فصیح حضور دارند.

در ادامه این دیدار حضرت آیت الله سیستانی ضمن تجلیل از مردم متدین و متعهد شهرستان خوی، بر حفظ وحدت و انسجام در میان اقشار مختلف مردم و پیروان مذاهب تأکیدکردند.

ایشان خاطر نشان کردند: حوزه علمیه خوی باید نقش محوری برای جوانان مسلمان کشورهای همسایه داشته باشد.

 این مرجع تقلید در بخش پایانی بیانات خود ضمن ابراز خوشحالی از اعزام طلاب شهرستان خوی به نجف اشرف از زحمات امام جمعه خوی بخاطر ایجاد مقدمات آموزش زبان‌های زنده دنیا تقدیر و تشکر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha