پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ابوترابی فرد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در جمع آزادگان گفت: اگر شهدا و ایثارگری های رزمندگان، جانبازان و آزادگان سرافراز نبود، بدون تردید مقاومت در دنیای اسلام شکل نمی گرفت و مجاهدان در یمن، لبنان، سوریه، عراق، بحرین و سراسر جهان اسلام در قله های افتخار و بالندگی نبودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، شب گذشته در همایش بزرگ آزادگان، در مسجد جامع شهرستان بویین زهرا، گفت:  این روز ارزشمند فرصت مناسبی برای تبیین سیره آزادگان به آحاد جامعه است تا بیشتر با شخصیت این عزیزان و ایثارگری های آنها آشنا شویم، زیرا آزادگان نقش بسزایی در معرفی فرهنگ و معارف دفاع مقدس و ایثار در جامعه دارند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد:  در دنیای سخت اسارت که لحظات تلخ زیادی برای فرزندان دلاور و شجاع ایران اسلامی به همراه داشت، وجود افراد بزرگی مانند حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر ابوترابی سبب شد تا اسارت که با محرومیت و بن بست مترادف است به حماسه ای در اردوگاه ها تبدیل شود؛ رهبر معظم انقلاب هم از اسرا به عنوان ذخایر انقلاب نام می برند.

وی ادامه داد: آزادگان ما در سیاه چال ها و اردوگاه های سرد و تاریک رژیم بعث، حماسه ای خلق کردند که اگر از منظر سیاسی به آن توجه داشته باشیم استثنایی ترین رویداد سیاسی است.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه فضائل اخلاقی در اردوگاه های اسرا تجلی می یافت و اوج ایمان و اخلاق بود که افسران عراقی را به تواضع و کرنش در برابر قله های ایمان، اخلاق و امید وا می داشت.

وی به نقش ارزشمند سردار آزادگان حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر ابوترابی در دوران اسارت اشاره و بیان کرد: صبر و ایثار از ویژگی های برجسته ایشان بود و الگویی برای جامعه امروزی است. او ستاره درخشانی بود که هدف وراه را به همه نشان می داند.  

امام جمعه موقت تهران بیان کرد:  جامعه ما همیشه نیازمند شخصیت هایی همچون حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی است تا با الگو گیری از آنان بتوانیم با سربلندی در جامعه خدمت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تصریح کرد: بصیرت و استقامت باعث شد آزادگان تمامی شکنجه ها و مشکلات دوران اسارت را تحمل کرده و با عزت و افتخار به میهن اسلامی بازگردند و اکنون نیز اگر ملت ایران می خواهد عزت و اقتدار خود را حفظ کند، باید با ایمان و استقامت در مسیر انقلاب اسلامی مجاهدت کند.

وی با بیان این که آزادگان، وارثان شهیدان هستند و مانده اند تا راه جامعه امروز را به خوبی یادآوری کنند، ابراز داشت: اگر شهدا و ایثارگری های رزمندگان، جانبازان و آزادگان سرافراز نبود، بدون تردید مقاومت در دنیای اسلام شکل نمی گرفت و مجاهدان در یمن، لبنان، سوریه، عراق، بحرین و سراسر جهان اسلام در قله های افتخار و بالندگی نبودند.

برپایه این گزارش، در پایان این همایش از آزادگان سرافراز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha