جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مسعود محمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: طلبه نباید در دام بازی های سیاسی بیفتد، البته سیاسی باشد، ولی هرگز سیاست زده نشود و از ورود به باندها و احزاب سیاسی که تنها به دنبال منافع خود هستند به شدت پرهیز کند.

حجت الاسلام مسعود محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به اینکه انقلاب از حوزه های علمیه آغاز شد، اظهار داشت: با اوج گرفتن ظلم و ستم خاندان پهلوی و به چپاول رفتن ثروت ملی ایران توسط استکبار و غرب، علما و در راس آنها امام خمینی (ره) دست به قیام زدند و پس از سال ها شکنجه، زندان، تبعید و... نهایتا رژیم تا دندان مسلح شاه را سرنگون و حکومت اسلامی را که رسول خدا (ع) و ائمه اطهار (ع) وعده داده بودند تشکیل دادند.

استاد حوزه علمیه کردستان ادامه داد: در همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار که منافع خود را در خطر می دید به دنبال راه حلی برای سرنگونی نظام اسلامی بود و بدین منظور جنگی نیابتی به کمک صدام و دیگر کشورهای مرتجع عربی علیه نظام نوپای ایران به راه انداخت.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به اینکه در جنگ هشت ساله تمام بلوک شرق و غرب پشت سر رژیم بعث قرار داشتند، بیان کرد: با وجود اینکه تمام دنیای کفر برای از بین بردن انقلاب اسلامی بسیج شدند، اما نصرت الهی، نقشه ها و توطئه های آنان را یک به یک خنثی کرد و نه تنها گزندی به این نظام و انقلاب نرسید، بلکه آرمان های امام راحل و شهدا به سراسر جهان تسری پیدا کرد.

این محقق حوزوی ادامه داد: امروز هم اقتدار ایران اسلامی با استفاده از توان نخبگان بومی به جایگاهی رسیده است که کشورهای ابرقدرت حساب ویژه ای روی نظام ما باز کرده اند و این اقتدار را باید نشانه اتکا به ظرفیت های درونی دانست.

حجت الاسلام محمدی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: هرگز نباید از توطئه ها و دسیسه های دشمنان غافل باشیم، دشمن که دیروز در جبهه نظامی شکستی تاریخی را تجربه کرده است، امروز به جنگ نرم روی آورده و جامعه ما را هدف تهاجم فرهنگی خود قرار داده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ملت ایران باید در مقابل توطئه های دشمن با بصیرت باشند، گفت: دشمن که اکنون منافع خود را در منطقه و حتی جهان در خطر می بیند، با ایجاد گروهک ها و نحله های منحرف به دنبال اختلاف در درون کشور است. سال گذشته محمد بن سلمان، ولیعد وهابی آل سعود به صراحت در مقابل رسانه ها اعلام کرده بود که ما جنگ قومی را به داخل مرزهای ایران می کشیم!! آیا دشمنی از این واضح تر؟!

حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: زمانی که دشمنان به این صراحت مملکت را تهدید به اغتشاش و آشوب می کنند، ضروری است که همه در مسیر ولایت فقیه و آرمانهای والای انقلاب حرکت کنیم و مواظب مسیرهای انحرافی که توسط عوامل داخلی دشمن ایجاد شده اند، باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز دشمنان برای حوزویان برنامه های بسیاری دارند، گفت: قیام علیه ظلم و بیداد غارتگران جهان اسلام از همین حجره ها آغاز گردید و این است علت دشمنی صریح معاندان این نظام و انقلاب مردمی.

استاد حوزه در پایان گفت: طلبه نباید در دام بازی های سیاسی بیفتد، البته سیاسی باشد، ولی هرگز سیاست زده نشود و از ورود به باندها و احزاب سیاسی که تنها به دنبال منافع خود هستند به شدت پرهیز کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha