جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز بابیان اینکه اگر پیامبر اکرم(ص) امر الهی را در غدیر را اجرا نکرده بود، تمام زحمات انبیا الهی(ع) از بین می‌رفت، گفت: موضوع غدیر آن‌قدر بااهمیت است که به پیامبر(ص) امر شد اگر عمل نکنید مانند این است که رسالت را انجام نداده‌اید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محی‌الدین طاهری شامگاه شنبه در نخستین مراسم شب‌شعر غدیر قشقایی که در مجتمع فرهنگی مذهبی قشقایی‌ها در شیراز برگزار شد، اتفاق سال دهم هجرت در صحرای غدیر را موضوع پراهمیتی دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم به‌واقع غدیر از نگاه قرآن کریم بنگریم آیه تبلیغ تمام غدیر را به انسان می‌فهماند.

وی بابیان اینکه اگر پیامبر اکرم(ص) امر الهی را در غدیر را اجرا نکرده بود، تمام زحمات انبیا الهی(ع) از بین می‌رفت، افزود: موضوع غدیر آن‌قدر بااهمیت است که به پیامبر(ص) امر شد اگر عمل نکنید مانند این است که رسالت را انجام نداده‌اید.

وی بیان کرد: غدیر یک واقعه تاریخی عادی نبوده، بلکه یک حماسه است، و حماسه را کسی می‌تواند بفهمد که خود اهل حماسه باشد؛ علت اینکه به عشایر عشق می‌ورزم به دلیل روح حماسی آنان است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز، امیرالمؤمنین(ع) را هادی دانست و عنوان کرد: با ابلاغ امامت امیرالمومین(ع) کافران مأیوس شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری در ادامه افزود: در اتفاقات یک الی دو ماه اخیر، عظمت ولایت الهیه متصل به ولایت امیرالمؤمنین(ع) را مشاهده کردیم؛ مقام معظم رهبری خطاب به غربی ها فرمودند دوران بزن‌دررو به پایان رسیده است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در پایان با اشاره به سخنان اخیر خود پیرامون نیسان قشقایی تصریح کرد: دشمنان هزاران نقشه کشیدند که بیان کنند، قشقایی‌ها از ما هستند، اما شما با آن مشت محکمی که به انگلیس و استثمار زدید، نشان دادید که عشایر در خدمت اسلام و جمهوری اسلامی و پیرو ولی امر مسلمین هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha