سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مسجد شهر رجاینا در کانادا، به سئوالات غیرمسلمانان پاسخ می دهد

حوزه/ اعضای مسجد شهر رجاینا در ساسکاچوان، روز گذشته با برگزاری مراسم «ملاقات با همسایه مسلمان» اعلام کردند که قصد دارند با پاسخ دادن به پرسش های غیرمسلمانان، آنان را با فرهنگ اسلامی بهتر آشنا سازند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ctvnews، مسجدی در شهر رجاینا، مرکز استان ساسکاچوان در کانادا روز گذشته با برگزاری نشست «ملاقات با همسایه مسلمان» ، درهایشان را به روی غیرمسلمانان باز کرده و اعلام کردند می خواهند مردم را با فرهنگ اسلامی بهتر آشنا سازند.

اعضای این مسجد به سئوالات کسانی که می خواستند در مورد دین و احکام اسلامی بیشتر بدانند پاسخ دادند.

ذیشان احمد امام جماعت مرکز اسلامی گفت: این نه تنها فرصتی در اختیار ما قرار می دهد که مردم اجتماع مان اعضای جامعه یا شهر رجاینا را بهتر بشناسیم، بلکه همچنین فرصتی در اختیار ما قرار می دهد که رو درروی همدیگر نشسته و با یکدیگر صحبت صمیمی و نزدیکی داشته باشیم.

احمد گفت که بسیاری از مساجد در سرتاسر کانادا برای تلاش برای مقابله با سوءبرداشت های غلط درباره اسلام و مسلمانان برنامه های مشابه میان ادیانی برگزار می کنند.

وی افزود: درهای ما همیشه باز هستند و صرف نظر از پیشینه شما، رنگ و قومیت، مذهب و اینکه به کجا تعلق دارید، از شما دعوت می کنیم که بیایید و یک روز را با ما سپری کنید.

 اندرو بوتین مالونی که در این مراسم شرکت کرده، برای نخستین بار است که پا به مسجد می گذارد. وی می گوید علی رغم اینکه چند خیابان آن طرف تر زندگی می کند تا به حال به مسجد شرق رجاینا نیامده است. وی از این نشست به عنوان فرصتی برای شناخت فرهنگ مسلمانان بهره برده و می گوید: ما بخشی از این جامعه هستیم و آن ها نیز حقیقتا همسایگان ما هستند. و ما احساس می کنیم که باید این خوش آمدگویی را بپذیریم و بیاییم و بیشتر درباره مسجدی که در جامعه ما واقع شده بدانیم.

وی از اینکه همسایگان مسلمان از او برای شرکت در مراسم دعوت کرده اند خوشحال بودو بر این باور بود که آشنایی با فرهنگ های دیگر یک خیابان دو طرفه است.

مالونی گفت: اگر می خواهیم در جامعه خود با جهل و تعصب مقابله کنیم، یکی از راه ها ایجاد روابط و تفاهم است.

وی افزود: اگر ما نیز مایل به انجام چنین کاری نباشیم ، نمی دانم چگونه می توانیم بهتر شویم ، و اینکه دنیا را به جای بهتری برای زندگی همه تبدیل سازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha