پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسلام هراسی

حوزه/ یک مرد مسلمان آلبانی تبار که در نزدیکی مسجدی در آلبانی در نیویورک توسط یک زن سفید پوست مورد آزار و اذیت قرار گرفت، فیلم این برخورد نژادپرستانه و ضدمسلمانی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از heavy، در یک سری از فیلم های ارسال شده در شبکه اجتماعی فیس بوک، وزیم سخایی، یک شهروندان آمریکایی آلبانی تبار در حالی که برای اقامه نماز به مسجد می رود، توسط یک زن سفیدپوست آمریکایی مورد اهانت قرار گرفته، و مورد برخورد کلامی و ضرب و شتم بدنی قرار گرفته است.

در ویدئو دیده می شود که زن سر او فریاد کشیده، به او تف کرده و می گوید: تو حق نداری از مردم در آمریکا فیلم بگیری! از این کشور لعنتی برو!

در ویدئو زن این مسلمان را تهدید کرده و می گوید که پلیس را خبر می کنم و را دستگیر کنند! مرد مسلمان سپس با طمانینه می گوید که او حق ندارد آزارش دهد و تهدیدش کند و سپس شروع به گرفتن شماره پلیس می کند.

سخایی در این باره گفته است: این اتفاق امروز صبح در سر رهم به نماز در مسجد آلبانی در نیویورک به وقوع پیوست. و مورد آزار و اذیت کلامی قرار گرفتم. به من لگد زده شده و تف انداخته شد چون من یک مسلمان هستم.

وی افزود: من تا به امروز در این کشور نژادپرستی را تجربه نکرده بودم! بله وجود دارد!

 در برخی نظرات کاربران اینترنتی گفته بودند که او نباید سکوت می کرد و بایستی جواب این زن را می داد، اما این مسلمان گفته است: همه همین را می گوید اما پاسخ کار غلط را نباید با کار غلط داد.

بسیاری از کاربران نیز در بخش نظرات از سخایی حمایت کرده و گفته اند: اینجا آدم های دیوانه زیادی وجود دارند. اینجا جامعه است و فیلم گرفتن حق توست. فقط بدان که همه مردم در این کشور این گونه نیستند. بنیاد آمریکا برای پذیرش تمامی مردم بنا نهاده شده و متاسفیم که شاهد چنین چیزی بودی. هیچ کس نباید به خاطر باورهای دینی اش سرکوب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha