جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: عید سعید غدیر خم سالروز بنای دژ مستحکم اسلام است؛ دژی که هر کس به آن وارد شود به سعادت دنیوی و اخروی می‌رسد.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرا رسیدن عید غدیر، اظهار کرد: در این روز بود که دژ مستحکم اسلام بنا نهاده شد که هر کس در آن ورود پیدا کند، از انحرافات و بلایای دنیوی و اخروی نجات یابد و به سعادت نائل شود.

وی با اشاره به حدیث سلسله الذهب، افزود: «یقول الله تبارک و تعالی: وَلَایَةُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی»   خداوند می‌فرماید: ولایت علی بن ابیطالب دژ محکم من است، پس هر کس داخل قلعه من شود از عذاب الهی محفوظ خواهد بود.

مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: بنا به فرموده امام علی (ع)، عید غدیر روز بس بزرگی است، در این روز گشایش رسیده و منزلت کسانی که شایسته آن بودند، بلندی گرفت و برهان‌های خدا روشن شد و از مقام پاک با صراحت سخن گفته شد و امروز روز کامل شدن دین و روز عهد و پایمان است.

حجت‌الاسلام رحمانی گفت: به دلیل موهبت بزرگ این روز است که به فرموده امام صادق (ع) این عید، روز سپاس و شادی است، این امام همام می‌فرماید: عید غدیر، روز عبادت و نماز و سپاس و ستایش خداست و روز سرور و شادی است به خاطر ولایت ما خاندان که خدا بر شما منت گذارد و من دوست دارم که شما آن روز را روزه بگیرید.

مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر گرامیداشت شایسته این روز، اظهار کرد: پاسداشت این روز و بازخوانی تاریخی حوادث آن، اهمیت ابعاد مهم این روز که تعیین مقام ولایت و رهبری جامعه دینی و تعیین ولی برای آن است و نیز اوصاف و ویژگی‌های خاص امام و رهبر که او را شایسته این مقام می‌نماید، بیشتر مشخص و تبیین می‌شود.

وی گفت: در عصر حاضر ضرورت توجه به مقام رهبری جامعه اسلامی و اوصاف و ویژگی‌های این مقام و پیروی از دستورات و فرامین رهبر، در مواجهه با مخاطرات و مشکلات جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha