جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غدیر و مهدویت

حوزه/ امروز بیشترین هزینه ها در راستای تخریب اندیشه غدیر انجام شده و بیشترین هزینه کشورهای استعماری یعنی آمریکا، انگلیس و رژیم جعلی صهیونیستی نیز در موضوع مهدویت است؛ همچنین باید به این نکته توجه داشت که صاحب اصلی غدیر امام زمان(عج) بوده و مهدویت غدیر زنده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از  مشهد، حجت الاسلام رضا علی عزیزی، در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سخنوری و نویسندگی واژه با محوریت غدیر در اندیشه و بیان امام رضا(ع) که با همکاری معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان، در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آنقدر روز عید سعید غدیر خم اهمیت دارد که حضرت علی بن موسی الرضا(ع) درباره این روز می فرمایند: " عظمت این روز به اندازه ای است که امام قسم جلال الله الله می خورد که اگر انسانی حقیقت غدیر را درک کند روزی ده مرتبه ملائکه برای دست بوسی وی به زمین می آیند.

وی افزود: اگر می خواهیم جامعه ای سعادتمند داشته باشیم ما باید به این نکته اعتماد و اعتقاد داشته باشیم که سعادت بشریت در گرو غدیر و تبعیت از حضرت امیر مومنان (ع) است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی بیان کرد: آنقدر مسئله غدیر اهمیت دارد که خداوند متعال خطاب به حضرت محمد(ص) می فرماید که اگر این پیام را به مردم ابلاغ نکنی انگار که هیچ کاری نکرده ای؛ پس بنابر این باید غدیر در جامعه ما نهادینه شود و باید با تمام همت برای آن وقت گذاشته و خرج صورت گیرد.

حجت الاسلام عزیزی گفت: در روایات رسیده از سوی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به این مسئله اشاره شده که برای روز غدیر اجتماع تشکیل دهید و از تمامی مردمان پذیرایی کنید و این مسئله اهمیت این روز را می رساند.

وی با بیان اینکه هر یک تومانی که برای ترویج نام غدیر و معرفی آن به جامعه بشریت خرج شود، 200 هزار برابر آن باز خواهد گشت، ابراز کرد: در روایتی آمده است که اگر فردی فقط یک نفر را اطعام کند انگار سه میلیون نفر را اطعام کرده که یک میلیون نفر از آن ها نبی، یک میلیون نفر صدیق و یک میلیون نفر نیز شهید خواهند بود؛ پس این چه روز با ارزشی است که خداوند متعال آنقدر برای آن ارزش و پاداش در نظر گرفته است؟.

حجت الاسلام عزیزی با انتقاد از شرایط فعلی در رابطه با غدیر و کم کاری های صورت گرفته نسبت به معرفی غدیر به جامعه ، اظهار کرد: حقیقتا هنوز نتوانسته ایم پیام و خطبه غدیر را در جامعه پیاده کرده و این پیام را به بشریت برسانیم؛ این در حالی است که پیامبر گرامی اسلام از ما توقع دارند و بایستی همه جامعه بشریت غدیر را بشناسند.

وی تصریح کرد: علت اینکه روز غدیر برای خداوند متعال، پیامبر رحمت و سایر انبیا و مسلمین مهم است این است که غدیر مهم ترین سند موفقیت خدا در خلقت خود است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان رضوی گفت: امروز بیشترین هزینه ها در راستای تخریب اندیشه غدیر انجام شده و بیشترین هزینه کشورهای استعماری یعنی آمریکا، انگلیس و رژیم جعلی صهیونیستی نیز در موضوع مهدویت است؛ همچنین باید به این نکته توجه داشت که صاحب اصلی غدیر امام زمان(عج) بوده و مهدویت غدیر زنده است.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha