چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: نمازی که اقامه می‌شود، جلوی فحشا، منکر و همه انحرفات را می‌گیرد؛ این نماز ما را در اجرای میدانی دستورات دینی که گره گشای تمام مشکلات است، یاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به نقل از دفتر امام جمعه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در دیدار با محسن عمرانی معاون حقوقی و مجلس دیوان محاسبات کشور گفت: انسانی که از کرامت نفس برخوردار نیست، اقدام به دزدی و سایر رذائل اخلاقی می‌کند و چنین انسانی برای نجات از این شرایط باید به سراغ عبادت و بندگی برود تا با کسب تقوا به مقام کرامت دست یابد.

 وی با بیان اینکه خلقت انسان برای عبادت، عبادت برای رسیدن به تقوا و تقوا برای رسیدن انسان به مقام کرامت است، تصریح کرد: هر چه ناهنجاری در جامعه مشاهده می‌کنیم، به  خاطر وجود آدم‌هایی است که از کرامت نفس برخوردار نیستند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین دانایی در عقل و توانایی در اراده را از دستاوردهای تقوا برشمرد و عنوان کرد: کسانی که صاحب عقل دانا و اراده توانا هستند، هیچ شیطانی در آنها نفوذ نمی‌کند و ایمانشان استوار و مستحکم می‌ماند.

امام جمعه قزوین  توجه هر چه بیشتر به اقامه دین و نماز در جامعه را ضروری عنوان کرد وبیان کرد: خداوند بر اقامه نماز تأکید دارد و اقامه نماز تنها نماز خواندن نیست چرا که آدمی ممکن است نماز بخواند و اقدام به دزدی کند اما کسی که نماز را اقامه می‌کند از هر انحرافی به دور است.

 استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  نمازی که اقامه می‌شود، جلوی فحشا، منکر و همه انحرفات را می‌گیرد؛ این نماز ما را در اجرای میدانی دستورات دینی که گره گشای تمام مشکلات است، یاری می‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با تأکید بر اینکه قرآن دستورالعمل زندگی است، اظهار کرد: همه دستورالعمل‌ها و قوانین به میزانی اثرگذار است که برخاسته از دستورات قرآنی باشد، زیرا در منابع دینی داریم هر کسی قرآن را جلودار خود قرار دهد، قرآن او را تا بهشت رهبری و هدایت می‌کند.

وی اعتقاد به قیامت را تضمین کننده سلامت افراد دانست و تأکید کرد: کسانی که اعتقادی به قیامت ندارند ممکن است هر تخلفی را مرتکب شوند اما کسانی که به قیامت اعتقاد دارند، صاحب سلامت نفس هستند و می‌توان به آنها اعتماد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه اعتقاد و عمل به منویات رهبری به کارهای ما مشروعیت می‌بخشد،  خاطرنشان کرد: به هر میزانی که پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم، به همان میزان مشروعیت کاری داریم، در غیر این صورت نمی‌توانیم حامی مردم، محرومان و مستضعفان باشیم.

استاد حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: ما کارگزاران دین هستیم و باید خودمان را با دستورات دینی و الهی هماهنگ کنیم تا بتوانیم در کارها موفق و اثرگذار باشیم و گره مشکلات مردم را باز کنیم

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: تقوا، یکی از مهمترین مقوله‌های دینی محسوب می‌شود که به عنوان هدف آفرینش می‌توان از آن نام برد.

انتهای پیام


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha