جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش به دنبال توجه موضوع بیشتر به نماز و رسیدگی به وضعیت نمازخانه های درمدرسه ها خواهیم بود.

  به گزارش  خبرگزاری حوزه  حمیدرضا شیخ‌الاسلام در دیدار با معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور و مدیر این ستاد در قم گفت: ما همه تلاش خود را در موضوع نماز فراگیر و خدا باوری در آموزش و پرورش به صورت جدی به کار خواهیم گرفت.

وی گفت: آموزش و پرورش همکاری خوبی با ستاد اقامه نماز داشته است و این همکاری در جهت ترویج فرهنگ نماز مستمر خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش اعلام کرد: روز 27 شهریور ماه را به عنوان روز توجه به نمازخانه‌های مدارس و رسیدگی به وضعیت آن مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی اظهار امیدواری کرد به کمک افراد نیک اندیش و خیرین بتوان به نمازخانه‌های مدارس و مسایل پیرامونی آن توجه ویژه‌ای کرد.

شیخ‌الاسلام همچنین آمادگی آموزش و پرورش در استفاده از اساتید ستاد اقامه نماز برای برگزاری اردوهای دانش‌آموزی اعلام کرد.

در این جلسه که در ستاد اقامه نماز قم برگزار شد، معاون، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور ضمن قدردانی از تلاش آموزش و پرورش گفت: از قم چنین انتظار می‌رود که آموزش و پرورش آن اقدامات لازم و خلاق و خوب در زمینه نماز داشته باشد.

منصور سرگزی استفاده از همه ظرفیت‌ها، توانمندی و به کار گیری امکانات خیرین و یاوران نماز را در این زمینه امری لازم دانست و گفت: آموزش و پرورش نقش محوری در تربیت سرمایه‌های معنوی جامعه دارد و از آن نباید غافل بود.

در این جلسه مدیر ستاد اقامه نماز قم هم خواستار تجهیز نمازخانه‌های مدارس به بهترین شکل ممکن در آستانه سال تحصیلی جدید شد.

محمد خامه‌یار گفت: تلاش در انتخاب امام جماعت شایسته برای دانش‌آموزان، تشویق و ترغیب مدیران، مربیان و دانش‌آموزان برای اقامه نماز و آشنایی بیشتر با معارف نماز از موارد انتظار این ستاد است.

وی همچنین خواستار تشکیل ستاد برگزاری اجلاس در آموزش و پرورش، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع نماز در بین دانش‌آموزان، تجلیل از فرهنگیان خادم نماز، پخش اذان زنده توسط مدیران مدارس، اختصاص یک برنامه از جلسات انجمن اولیا و مربیان به موضوع نماز و توجه به نمازخانه مدرسه و برگزاری نماز جماعت در مدارس با جدیت بیشتر و بهتر از گذشته شد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha