جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن شمشادی

حوزه/ حسن شمشادی بیان داشت: جنگ سوریه پیش از آن که نبرد نظامی باشد، نبرد رسانه‌ای بود و دشمنان جریان مقاومت از این ابزار رسانه ای نهایت استفاده را در جهت اهداف خود کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، حسن شمشادی امروز در  نشست "جنگ روایت ها در جبهه مقاومت"  که  به همت خانه دین و رسانه اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما در تالار اندیشه این مرکز برگزار شد، با اشاره به انگیزه تهیه مستند"نبردپنهان" و عوامل پیدا و پنهان در شکل گیری بحران سوریه گفت: در این مستند و سایر مستندهایی که از حوادث سوریه ساخته شده است تلاش کرده ایم که  به شبهه ای پاسخ دهیم  و در مستند"نبرد پنهان" نیز تلاش داشته ایم به مخاطب نشان دهیم که شیعه و سنی و علوی و مسیحی و سایر ادیان و فرق همه با هم و در کنار هم در قالب ارتش سوریه در برابر جبهه نظام سلطه و تکفیر مقاومت کردند.

وی افزود: برای ساخت چنین مستندهایی لازم نیست حتما امکانات وسیع و پول فراوانی در اختیار داشت بلکه می شود جهادی جلو رفت و وظیفه رسانه ای خودمان را به نحو احسن انجام دهیم.

این کارشناس و تحلیلگر امور رسانه‌ ای گفت: در این جنگ روایت ها که موضوع این نشست هم هست باید دقت کنیم که اساس بحران سوریه چه بوده است؟ در پاسخ باید گفت که کل بحران سوریه خلاصه می شود در چند چیز اساسی که مهم ترین آنها جنگ رسانه است.

شمشادی خاطر نشان ساخت: از همان آغاز ماجرا، رسانه های عربی و عبری منطقه به بهانه این که مردم سوریه دست به انقلاب علیه بشار اسد زده اند، قضایا را متفاوت از آنچه واقعیت بود جلوه دادند و با تصاویر و فیلم های نادرست این گونه القا کردند که گویا اکثریت مردم سوریه نظام این کشور را تحمل نکرده و دست به شورش زده اند و حال آن که این گونه نبود.

وی تاکید کرد: جای بسی تاسف است که همچنان مشاهده می کنیم عده‌ای در فضای مجازی تشکیک می‌کنند که عراق و سوریه چه ربطی به ایران دارد و حال آن که اگر درست بنگریم، طرح این مباحث به نوعی تشکیک در ایمان و عقیده است.

ستندساز و تحلیلگر مسایل سوریه با اشاره به خطر نفوذ دشمن در افکار و افراد جامعه گفت: وقتی حتی یک گلوله در سوریه شلیک نشده بود در شبکه های" العربیه" و "الجزیره" تیرهای زیادی به فکر و مغز افراد شلیک شده بود و باید تحلیل شود که نقش نفوذی ها چقدر در بحران سوریه موثر بوده است و امروزه که مقام معظم رهبری اینقدر درباره خطر نفوذ تاکید دارند متاسفانه بسیاری از ما هنوز آنگونه که باید و شاید این هشدار رهبری را جدی نگرفته ایم.

وی افزود: بنده بارها گفته ام که جنگ سوریه پیش از آن که نبرد نظامی باشد، نبرد رسانه‌ای بود و دشمنان جریان مقاومت از این ابزار رسانه ای نهایت استفاده را در جهت اهداف خود کردند.

شمشادی گفت: واقعیت آن است که در جنگ رسانه‌ای امکانات و قدرت جبهه مقاومت کمتر است اما ما در همین اقلیت و کمبود امکانات تلاش کردیم تا صدای خود را به تمام دنیا برسانیم و ساخت مستندهای گوناگون از جمله مستند "نبردپنهان" نشان می دهد که ما باید در این راستا بر تلاش های خود بیفزاییم.

این کارشناس و تحلیلگر امور رسانه‌ ای فعالیت رسانه‌ های داخلی را در موضوع مقاومت مورد انتقاد قرار داد گفت:‌ اکنون نزدیک به یکصد ماه از آغاز بحران در سوریه گذشته است اما هنوز در انجام فعالیت رسانه‌ای برای جبهه مقاومت‌ شکلاتی داریم که عده‌ای در فضای مجازی  می‌گویند ما در سوریه چه می‌کنیم؟ شهدای مدافع حرم چه ربطی به ما دارند و سوالاتی از این قبیل می پرسند.

وی با اشاره به قدرت رسانه در جنگ نرم خاطرنشان کرد: در همه دنیا که بگردیم متوجه می شویم که هیچ سلاحی وجود ندارد که بتواند به صورت شبانه‌روزی شلیک کند و حال آن که تنها سلاح رسانه است که می‌تواند در طول شبانه روز و بدون توقف شلیک کند.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این نشست، مستند "نبرد پنهان" اکران شد و حسن شمشادی خبرنگار جبهه مقاومت و کارشناس مسائل منطقه نیز به سوالات حضار پاسخ گفت.

313/32

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha