جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

استاد حوزه علمیه مازندران، دوری از ولایت را عامل بدبختی و تباهی انسان دانست و خاطرنشان کرد: عزتی که امروز ملت ایران در جهان دارند در سایه ولایت به دس آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام  غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، امروز در جشن دهه غدیر که در این مدرسه برگزار شد به جایگاه ارزشمند غدیر در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: در کنار برگزاری جشن های دهه غدیر باید به آموزه های ناب غدیر نیز پایبند باشیم.

وی با بیان این که غدیری بودن نباید تنها ظاهری باشد، افزود: امروز ضرورت دارد فرهنگ غدیر و سیره علوی بیش از پیش در سطوح مختلف زندگی همه ما به ویژه حوزویان نهادینه شود.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که انقلاب اسلامی در بستر فرهنگ غدیر شکل گرفت و به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: باید برای بقا و تداوم این انقلاب و نظام دینی نیز فرهنگ و آموزه های علوی در جامعه هر روز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز یکی از وظایف مهم طلاب و روحانیان تبیین و نشر صحیح فرهنگ علوی در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: نسل جوان باید بیش از پیش با جایگاه  غدیر و ولایت آشنا شود.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که واقعه عظیم غدیر ابعاد بسیار مهمی دارد که لازم برای مردم به ویژه جوانان بیشتر تبیین شود، خاطرنشان کرد: اگر غدیر اتفاق نمی افتاد دین و اسلام عظمت امروز را نداشت، چون دین در سایه غدیر تکمیل شد.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که جهانی شدن اسلام را مدیون و مرهون غدیر و ولایت هستیم، تصریح کرد: ولایت عامل سعادت و تعالی امت اسلامی است که باید تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، دوری از ولایت را عامل بدبختی و تباهی انسان دانست و خاطرنشان کرد: عزتی که امروز ملت ایران در جهان دارند در سایه ولایت به دست آمده است.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که متأسفانه توطئه دشمنان علیه دین و ولایت موجب شده امروز جوامع اسلامی از ولایت فاصله بگیرند،  بیان داشت: همین فاصله گرفتن موجب بروز مشکلات و گرفتاری های بسیاری در میان امت اسلامی شده است.

وی با بیان این که امت اسلامی به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای باید به مفاهیم قرآن و کلام اهل بیت(ع) عمل کنند، گفت: امروز مسلمانان باید برای رهایی از شرایط بحرانی که در آن قرار دارند به مسیر ولایت بازگردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha