جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تقاضا برای گوشت حلال، مسلمانان و کشاورزان مینه سوتا را بهم نزدیک ساخته + تصاویر

حوزه/ درحالی که عید سعید قربان در سرتاسر جهان جشن گرفته شد، مسلمانان ایالت مینه سوتا، از این عید و ذبح گوسفند به شیوه حلال، به عنوان فرصتی برای ارتباط برقرار کردن با کشاورزان و دامداران بهره می برند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از استار تریبون، عید سعید قربان که در روزهای اخیر در سرتاسر کشورهای اسلامی و غیراسلامی توسط مسلمانان جشن گرفته شد، به فرصتی مناسب برای مسلمانان ایالت مینه سوتا در آمریکا تبدیل شده تا یک پل ارتباطی قوی با جامعه مزرعه داران و دامداران بسازند.

 راضی مسعود هفته گذشته به کاروانی از دوستان مسلمان پیوست که به یک مزرعه تولید دام در مینه سوتا می روند و در آنجا با هدف برگزاری مراسم آیینی عید سعید قربان، که هر ساله توسط مسلمانان سرتاسر جهان برگزار می گردد، اقدام به ذبح اسلامی می کنند.

آنها گوسفند مورد نظرشان را انتخاب کرده، به حمل آن به روی میز قصاب کمک کرده و طبق آیین اسلامی به ذبح آن می پردازند.  این بزها و بره ها در ایام عید قربان، بر میزهای شام بسیاری از مسلمین در سرتاسر ایالت مینه سوتا در آمریکا  مصرف می شوند. مزرعه داران و دامداران نیز از این تجارت سود می برند.

 این یک وضعیت برد-برد برای هر دو طرف بوده، بازار سریع رو به رشد تولید بز و گوسفند را فراهم کرده و در عین حال روابط و دوستی متقابل فرهنگی نیز ایجاد می کند.

مسعود که یک برنامه نویس کامپیوتری است می گوید: ما حقیقتا از این فرصت برای داشتن گوشت تازه از کشاورزان مینه سوتا قدردان هستیم. بدون کمک آن ها ما هرگز نمی توانستیم به این مکان های روستایی برویم و با مردم تعامل داشته باشیم. آن ها بسیار دوستانه هستند و با شما صحبت می کنند.

پائو اسمیت صاحب از مزرعه گوشت ژنو که این گروه مسلمان به آنجا رفته اند می گوید که آخر هفته شلوغی داشته و نزدیک به 300 مشتری مسلمان به وی سر زده اند. اسمیت گفت: من قبلا با هیچ مسلمانی روبرو نشده بودم تا اینکه یک روز با یک گروه برخورد داشتم و آن ها از من پرسیدند که آیا می توانند گوشت را به شیوه حلال ذبح کنند.

وی افزود: این اتفاق از 5 سال پیش شروع شد و از آنجا این سنت را ادامه داده ایم...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha