پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: باید روحانیون طرح هجرت را همان رزمندگان دوران دفاع مقدس نامید که در راه خدا، اسلام و انقلاب از زندگی و جان خویش گذشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، عصر امروز در جمع تعدادی از تعدادی از روحانیون طرح هجرت سنندج، اظهار داشت: انسان از بدو پا گذشتن بر روی زمین، به دنبال وسیله ای برای تبلیغ و شناخته شدن و یا شناسناندن معارف خود بوده است.

وی با اشاره به مجاهدت روحانیون طرح هجرت، عنوان کرد: باید روحانیون طرح هجرت را همان رزمندگان دوران دفاع مقدس نامید که در راه خدا، اسلام و انقلاب از زندگی و جان خویش گذشتند و امروز می بینیم که بسیاری از روحانیون طرح هجرت یا از خانواده های خود دور هستند و یا اینکه خانواده آنها با بدترین شرایط در کنار آنها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان تاکید کرد: در طرح هجرت معمولا روحانی به دورترین و محروم ترین نقاط برای تبلیغ دین و نشر معارف اسلامی اعزام می شود و به هدایت مردم و تبلیغ دین می پردازد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به تبلیغ منفی برخی مبنی بر اینکه قشر روحانی و طلبه از نظر مالی توسط حکومت حمایت می شوند، گفت: کاش کسانی که این ادعا را دارند چند صباحی با روحانیون و طلاب از نزدیک زندگی کنند، آن زمان می فهمند که روحانیون چقدر در سختی و مشکلات زندگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات مسموم از ابتدا علیه اسلام و روحانیت بوده و چیز تازه ای نیست، عنوان کرد: طلبه و روحانی با تقوا و انقلابی باید از این تهمت ها و حرفها رنجیده خاطر نشود، زیرا قدم در راه اسلام و نشر معارف الهی گذاشته که ارزشی از نظر مادی برای آن هرگز نمی توان قائل شد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه سخنان خود گفت: کسانی که به عنوان طلبه و سرباز آقا امام زمان (عج) انجام خدمت می کنند بی شک حاسدان و دشمنانی دارند، لذا باید در طی طریق شکی به دل راه ندهند و همواره خداوند متعال را مدنظر داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: خوشبختانه روحانیون طرح هجرت علیرغم سختی هایی که دارند، بازهم در انجام وظیفه خود کم نمی گذارند و شاهد تلاش ایثارگونه آنان برای معرفی و نشر هرچه بیشتر دین رسول خدا (ص) در بین مردم هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha