سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سید ناصر شیرازی

حوزه/ سید ناصر شیرازی در سخنرانی خود در تظاهرات علیه بازداشت غیر قانونی رئیس اسبق سازمان دانشجویان امامیه پاکستان گفت: امروز ما را به خاطر زیارت کربلا، نجف، مشهد و قم دستگیر می‌کنند و در مورد وابستگی ما با مرجعیت سوال می‌کنند، جواب ما واضح است ما از صدسال یک نظام داریم اون هم نظام ولایت است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه تجمع شیعیان شهر ملتان علیه بازداشت غیرقانونی یافث نوید هاشمی رئیس اسبق سازمان دانشجویان امامیه پاکستان و وکیل دادگستری شهر ملتان در چوک گهنته برگزار شد.

سید ناصر شیرازی معاون دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سخنرانی خود در این تظاهرات گفت: امروز ما را به خاطر زیارات کربلا، نجف، مشهد و قم دستگیر می‌کنند و در مورد وابستگی ما به مرجعیت سوال میکنند و جواب ما واضح است ما از صدسال پیش یک نظام داریم و آن هم نظام ولایت است. آیا رفتن به مشهد، نجف، کربلا و قم جرم است ...؟ وابستگی ما به مشاهد مقدس یک وابستگی دینی_اعتقادی است و از سوی دیگر ما شهروند وطن دوست پاکستانی هستیم.

وی با بیان اینکه آیا فقط رفتن به کشورهای عربی جائز است گفت: طبق قانون اساسی پاکستان بازداشت شهروندان پاکستانی بدون هیچ جرمی یک امر غیرقانونی و جرم است، و کسانی که شهروندان وطن دوست پاکستانی را بازداشت می کنند دشمن این کشور و نظام هستند.

معاون دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در ادامه افزود: شناخت مسلمانان پیروی مذهب بریلوی از بریلی شریف است که مزارشان در هند است و همین طور مرکز دیوبندی ها هم در هند است و هند هم دشمن اصلی پاکستان است و اگر با زیارت رفتن اینها وطن دوستی آنها به خطر نمی افتد و مشکلی هم ندارید پس چرا فقط با زیارت رفتن شیعیان مشکل دارید.؟ شیعیان پاکستان با تهدید و بازداشت و قتل هرگز نخواهند ترسید.

گفتنی است که یافث نوید هاشمی رئیس اسبق سازمان دانشجویان امامیه پاکستان چند روز پیش توسط افراد ناشناس از شهر ملتان دستگیر شده است و دوسال پیش هم یک رئیس اسبق این سازمان به نام سید رحمان شاه توسط نهادهای امنیتی این کشور بدون هیج جرمی بازداشت شد و غیر از این دو جوان شیعی؛ چندین نفر از جوانان فعال دیگر شیعی توسط افراد ناشناس بازداشت شده اند و دولت فعلی و نهاد های امنیتی پاکستان حاضر به پاسخگویی در مورد وضعیت آنان نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha