سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 861038
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
مادرم مرا با زیبایی اسلام آشنا کرد

حوزه/ یک جوان غربی تعریف می کند که چگونه گرویدن مادرش به دین اسلام سبب شده او نیز این دین زیبا را پیدا کند و از یک پیشوای مسیحی، به یک مسلمان متعهد تبدیل شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» اشرف اشنایدر یک مسیحی بود که همیشه می خواست یک پیشوای مذهبی باشد تا زمانی که مادرش زیبایی اسلام را پیدا کرد ، و از آنجا سفرش به دین اسلام آغاز شد:

اشنایدر گفت: من در یک خانواده مسیحی به دنیا آمده و بزرگ شدم. مادرم یک نویسنده و پدرم کشیش کلیسا بود. از همان اوان کودکی داستان های پیامبران را برایم تعریف کرده بودند، حضرت نوح (ع) و کشتی او، حضرت ابراهیم (ع) و فرزندش و حضرت موسی (ع) و سفرش برای نجات مردمش به سرزمین امن.

از همان نوجوانی دلم می خواست یک پیشوای دینی شوم و پا جای قدم های پدرم بگذارم و مردمم را هدایت کنم. بنابراین خودم را به این مهم متعهد می دانستم تا اینکه مادرم شروع به خواندن قرآن کرد. و به خاطر روابط تجاری که داشت با مسلمانان آشنا شد. مادرم می خواست مقاله ای راجع به سفر حج و  مسلمانان برای روزنامه محلی بنویسد. او با یک خانواده مسلمان آشنا شد که می خواستند به سفر حج بروند و مادرم هم که تنها قصدش مقاله نگاری بود به تدریج با زیبایی های اسلام آشنا شد.

وی افزود: من به عنوان یک مسیحی متعصب تلاش زیادی کردم که او را دوباره به مسیحیت برگردانم، و حتی روزهای جمعه با بلندکردن صدای دعای کلیسا سعی داشتم مانع نمازهای او شوم، ما بحث های زیادی با هم داشتیم.

از آن زمان بود که تصمیم گرفتم دور دنیا را سفر کنم. مادرم در فرودگاه به  سراغ من آمد. مرا در آغوش کشید و از الله و فرشتگانش خواست تا حامی و هدایتگر من باشند.

من به زودی فهمیدم که مادرم نه تنها دعا بلکه برایم قرآن نیز گذاشته است. او از من خواسته بود که قرآن را بخوانم و باورهای مسلمانان را بشناسم. من تصمیم گرفتم روزی یک صفحه بخوانم و به تدریج فهمیدم که تمام قرآن را خوانده ام.

من فهمیدم که تا به امروز حقیقتا خدا را نمی شناختم، خدایی که هم در تورات، هم در انجیل و هم در قرآن از آن گفته بودند، اما این بار خدای واقعی را شناختم، خدایی که در تمام این مدت با من بود. زمانی که به خانه برگشتم یک مسلمان بودم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha