سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، ضمن تاکید بر لزوم گسترش آموزش سواد رسانه‌ای در مدارس گفت: آشنایی دانش‌آموزان با موضوع سواد رسانه‌ای و آسیب‌های فضای مجازی می‌تواند این قشر را بخشی از تهدیدها در امان نگه‌دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  سید موسی حسینی کاشانی در نشست قرارگاه ۱۹ دی استان قم که در سالن جلسات محراب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم گسترش آموزش سواد رسانه‌ای در مدارس اظهار کرد: آسیب‌هایی مختلفی در حوزه فضای مجازی دانش‌آموزان را تهدید می‌کند به همین علت آشنایی دانش‌آموزان با موضوع سواد رسانه‌ای و آسیب‌های فضای مجازی می‌تواند این قشر را از بخشی تهدیدها در امان نگه‌دارد.

وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه تحصیل ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در استان قم اضافه کرد: می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی استفاده کرد اما در راستای تحقق این هدف باید طرح‌ها و برنامه‌های مشخص داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بر لزوم نظارت بیشتر نسبت به وضعیت سرویس مدارس تاکید کرد و گفت: کاهش فاصله منازل خانواده‌ها با مدارس یکی از راهکارهایی است که می‌تواند بخشی از مشکل را رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶ میلیارد تومان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به استانداری قم اختصاص داده شد، هر چند همه این اعتبار تخصیص نیافت اما بخشی از آن به آموزش و پرورش رسید و ۱۰۰ میلیون تومان نیز در اختیار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته است؛ امسال با استفاده از اعتبارات جدیدی که از این ردیف، تخصیص خواهد یافت می‌توانیم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی کارهای مشترکی را با آموزش و پرورش استان قم دنبال کنیم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha