سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سجاد کاوه

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: در مدارس علمیه استان کردستان بحث تشکیل کلاس های آشنایی با فضای مجازی و سایبری مطرح شده است و امیدواریم در سال تحصیلی پیش روی شاهد برگزاری این کلاس ها باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سجاد کاوه ظهر امروز در نشست بررسی فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی که در مدرسه سفیران سنندج برگزار شد، اظهار داشت: وسایل ارتباط جمعی دنیا را به یک دهکده جهانی تبدیل نموده و اطلاعات در کمترین زمان ممکن می تواند تبادل شود.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: سرعت رسانه ای در جهان هم معایب خود را به همراه دارد و هم اینکه مزایا، لیکن باید از این فرصت ها بهترین استفاده را برای انتشار و تبلیغ دین اسلام استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام مراکز آموزشی باید نسبت به سواد رسانه ای حساس باشند، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی، مسئله سواد رسانه ای است. فضای مجازی و سایبری در کشور غالبا به عنوان یک وسیله تفریحی دیده می شود در حالی که چنین نیست.

حجت الاسلام کاوه با تاکید بر اینکه چند سالی است که زمزمه سواد رسانه ای و فضای مجازی در حوزه های علمیه به گوش می رسد، عنوان کرد: خوشبختانه اساتید حوزوی به خوبی هم معایب و هم مزایای فضای مجازی و سایبری را دریافته اند، لذا در این مدت برنامه هایی برای آشناسازی بهتر روحانیون و طلاب با فضای مجازی پی ریزی کرده اند که امیدواریم این برنامه ها ثمربخش و عملیاتی شود.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: طلبه که مبلغ دین می باشد باید بتواند از فضای مجازی در راستای اشاعه شعائر دینی و مذهبی استفاده کند، زیرا امکانات سنتی تبلیغ دیگر کارآیی سابق را ندارند.

وی افزود: در مدارس علمیه استان کردستان نیز بحث ایجاد کلاس های آشنایی با فضای مجازی و سایبری مطرح شده است و امیدواریم که در سال تحصیلی پیش روی شاهد برگزاری کلاس های سواد رسانه ای در مدارس علمیه استان کردستان با حضور اساتید مجرب کشوری باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha