جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مقنی

حوزه/ حجت الاسلام مقنی از برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کشور به میزبانی اصفهان از 6 تا 19 مهرماه دو دو بخش خواهران و برادران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی مقنی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مرحله کشوری مسابقات قرآن کشور  در ایستگاه چهل و دومین  در دو بخش اجرا می شود.

وی بیان کرد: بخش آوایی این دوره از مسابقات که درحقیقت مقدماتی مرحله نهایی برای تعیین برگزیدگان کشوری است، اکنون در قم در حال برگزاری است و در نهایت منتخین این دوره از مسابقات در مرحله نهایی در اصفهان از مهرماه به رقابت می پردازند.

رئیس بنیاد مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این مسابقات برای بخش برادران 6 مهرماه و اختتامیه مراسم آن 11 مهرماه برگزار می شود، همچنین مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات در بخش خواهران 12 مهرماه و مراسم اختتامیه آن 19 مهمراه برگزار خواهد شد.

وی با اعلام این خبر که برنامه های متعدد جنبی چون برپایی محفل قرآنی و کرسی های تلاوت و ...در طول مدت برگزاری مسابقات قرآن برنامه ریزی شده است عنوان کرد: کسانی که از مرحله استانی به مرحله مقدماتی کشور برادران راه یافته اند در بخش رشته های آوایی و معارفی مجموعا ۵۳۰ نفر ودر رشته های آوایی و معرفتی بخش خواهران ۴۱۰ نفر است.

حجت الاسلام مقنی اذعان داشت: سه رشته معارفی شامل تفسیر قرآن، حفظ موضوعی و  معارف احادیث است، مرحله استانی این مسابقات در تیرماه سال جاری برگزار شد، در کل قریب به ۶۰ هزار نفر در رشته های مختلف در سطح کشوردر مراحل مختلف این مسابقات شرکت کرده اند.

*  استان اصفهان در امر حفظ قرآن کریم در سطح کشور سرآمد است

وی افزود: مسابقات اصفهان، امسال نسبت به سالهای قبل بسیار چابک وشاد برگزار می شود، چرا که مرحله مقدماتی کشوری در قم در حال برگزاری است و پس از داوری فقط فینالیست ها به مسابقات اصفهان می آیند.

رئیس بنیاد مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: در چهل ودومین دوره مسابقات قرآن در حقیقت ممتازین رشته های مختلف به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد: در مسابقات اصفهان ۱۱۰ نفراز برادران و حدود ۳۲۰ نفر از خواهران از ممتازین شرکت می کنند، تعداد داوران حدود 57 نفر در بخش برادران  و ۲۵ نفر داور در بخش خواهران است.

حجت الاسلام مقنی در توضیح رشته های این دوره مسابقات  بیان کرد: متسابقین دراین دوره از مسابقات در رشته های حفظ کل، حفظ  20 جز، حفظ  ۱۰ جزء،  قرائت تحقیق وترتیل، رشته همسُرایی و هم خوانی قرآن کریم، دعا خوانی واذان شرکت می کنند.

وی تاکید کرد: برگزیدگان مسابقات کشوری قرآن کریم در ۱۵ مسابقه قرآنی بین المللی در کشورهای مختلف جهان شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha