پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
غدیرخم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با انتقاد از تبلیغات رسانه ای ضعیف در حوزه دینی و مذهبی کشور، گفت: کار رسانه ای برای تبیین غدیر ضعیف است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ججت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، بعدازظهر امروز در دیدار برگزارکنندگان جشن غدیرخم در سطح استان کردستان اظهار داشت: زنده نگه داشتن آیین های دینی وظیفه ای سنگین و پرمسئولیت است که شما عزیزان این کار را بر عهده گرفته اید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به ارادت مردم کردستان به اهل بیت (ع) گفت: مردم کردستان در عمل ثابت کرده اند که علاقه و ارادت خاصی به خاندان رسول اکرم (ص) و اهل بیت علیهم السلام دارند و حضور آنها در اعیاد و سوگواری های مذهبی نشان دهنده این حب و دوستی است.

این استاد حوزوی در ادامه با انتقاد از تبلیغات ضعیف در حوزه دینی و مذهبی کشور از سوی رسانه ها، عنوان داشت: متاسفانه عمده رسانه های کشور به ویژه در فضای مجازی و اینترنت درگیر نزاع های سیاسی هستند و مسائل دینی و مذهبی را به دست فراموشی سپرده اند که ادامه این روند خواسته باطنی و قلبی دشمنان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: کسانی که وقت، زمان و مال خود را در زنده نگه داشتن شعائر دینی و اسلامی هزینه می کنند هم در جامعه اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردارند و هم از خداوند پاداش خود را خواهند گرفت.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه جشن عید غدیر خم، یکی از اعیاد مهم است، بیان داشت: در سالهای اخیر دشمنان به دنبال راه هایی برای ایجاد اختلاف بین برادران سنی و شیعه بوده و هستند و به همین منظور استحاله تاریخی واقعه غدیر خم و ولایت حضرت علی علیه السلام را پیگیری می کنند، لذا باید علما، روحانیون و... با استناد به کتب معتبر دینی این شبهه افکنی  را خنثی کنند، زیرا زیر سئوال بردن واقعه غدیر خم به معنای زیر سئوال بردن کل اسلام، به ویژه مذهب شیعه است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: واقعه غدیر خم از سوی بسیاری از صحابه رسول اکرم (ص) تایید شده است و اسناد مکتوب زیادی در وصف این روز سرنوشت ساز داریم.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در پایان سخنان خود عنوان کرد: حوزه علمیه کردستان، اساتید، طلاب، روحانیون و حوزویان همگی آماده برگزاری جشن عید غدیر عم در این استان هستند، لذا برای بهتر برگزار کردن این روز بزرگ نیازمند تعامل نهادها و سازمانهای فرهنگی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha