پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
photo_2019-08-19_18-24-53 (2).jpg

حوزه/ مدیر حوزه علمیه تهران گفت: پیام غدیر پیام ولایت مداری است نه ولایت شعاری! لذا باید با تبلیغ غدیر، معرفت ولایت را در وجود جوانان نهادینه کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه تهران، در مراسم جشن ولایت عید غدیرخم که عصر امروز در محل مدیریت حوزه علمیه تهران برگزار شد، گفت: عید ولایت غدیرخم صرفا بزرگترین عید اسلام نیست بلکه بزرگترین عید بشری است.

وی با تاکید بر تبیین واقعه غدیر به جوانان، گفت: هر طور که می توانید یک بار خطبه غدیر را بخوانید که در خطبه غدیر پیغمبر اسلام تکلیفی که از جانب خداوند بر ما تکلیف کردند و با آن شرایط و خصوصیات که در خطبه غدیر ذکر شده است آشنا شویم، به طوری که در این خطبه پیغمبر به ۵۰ آیه به قرآن کریم در اثبات و تبیین ولایت امیرامومنین(ع) اسناد کردند.

مدیر حوزه علمیه تهران ادامه داد: در این خطبه پیغمبر اکرم(ص)، نام ائمه اطهار علیه السلام را ذکر می کنند و سخن از ظهور و مهدویت توسط پیغمبر بیان می شود.

وی ابراز داشت: در روز غدیر و خطبه غدیر پیغمبر(ص) یک جمله می گوید و آن اینکه هر پدری تا روز قیامت وظیفه دارد برای فرزندش روز غدیر و عید غدیر را تبلیغ کند و تبلیغی که پیغمبر می فرماید یعنی اثبات و تثبیت این قضیه است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان این وظیفه را انجام می دادند اختلاف پیدا نمی شد. انسان ها باید تمام وجودش را خرج کند برای همین پیام ولایت است لذا ما به شدت در جامعه احتیاج ولایت پژوهشی داریم و عدم این کار یعنی لغزیدن افرادی که شعار ولایت مداری می دادند ولی در فتنه ۸۸ خیلی ها پایشان لغزید.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم حاج سازگار از مداحان اهل بیت(ع) به مداحی پرداخت.

همچنین به نفرات برتر مسابقه گام دوم انقلاب که به مناسبت جشن ولایت از طرف مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران برگزار شده بود، هدایایی تقدیم شد.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha