پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
میشل دوبست کاردینال اعظم فرانسه

حوزه/ کاردینال اعظم فرانسه که برای بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب به شهر قم سفر کرده در نشست اعضای هیئت علمی دانشگاه شرکت کرد.

 به گزارش  خبرگزاری حوزه، میشل دوبست کاردینال اعظم فرانسه که برای سومین بار به ایران سفر کرده است، با حضور در دانشگاه ادیان، با اشاره به اهمیت ایران در سطح جهان و گفت‌وگوی بین ادیان گفت: ایران یک کشور بزرگ است. اولین بار با دیدن یک فیلم در فرانسه با ایران آشنا شدم و فهمیدم که ایران دارای یک تمدن بسیار کهن است.

وی در ادامه گفت: من در ایران به این نتیجه رسیدم که این کشور انسان‌هایی دارد که هم‌دیگر را دوست دارند و دوست دارند که با این دوست‌داشتن‌شان به سمت خدا حرکت کنند.

میشل دوبست در ادامه گفت: در غرب و در کشور من فرانسه بسیاری هستند که ایران را دوست دارند. طبیعتاً باید بدانید که نگاه مردم به یک کشور می‌تواند با نگاهی که در سیاست وجود دارد، متفاوت باشد. این را می‌دانم که بخش زیادی از مردم کشور من معتقدند که حرکت مکرون برای میانجی‌گری در رفع اختلافات میان ایران و ترامپ مهم است.

وی هم‌چنین گفت: آن‌چه من نسبت به شیعه می‌دانم، ابتدایی است اما خوشبختانه می‌بینم که در تشیع بسیاری به دنبال گفت‌وگو و موفق در این گفت‌وگو هستند. من می‌بینم که آنان مردانی خدایی هستند که برای اندیشه و گفت‌وگو حرکت می‌کنند.

این اندیشمند در پایان درباره دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: من معتقدم که دانشگاه ادیان و مذاهب برای خودش یک جهان است و مرکزی بسیار عالی است. معتقدم که در فرانسه و جهان بسیاری از وجود چنین دانشگاهی خوشحال هستند و پیگیر آن‌چه در این‌جا منتشر می‌شود، هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha