سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نشست تخصصی غدیر و مهدویت با حضور نخبگان و اساتید حوزوی و دانشگاهی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا عابدینی در سالن آمفی تئاتر حوزه علمیه خواهران بندرعباس

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه حوادث قبلی آزمایشی برای حوادث بعدی است، گفت: کسانی که مجاهدت و تلاش ندارند در زمان ابتلا در آزمایش موفق نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا عابدینی در نشست تخصصی غدیر و مهدویت که در سالن آمفی تئاتر حوزه علمیه خواهران بندرعباس با حضور نخبگان و اساتید حوزوی و دانشگاهی برگزار شد، بیان داشت: خداوند انبیا را برای به فعلیت رساندن تمام استعدادهای انسان خلق کرد.

وی افزود: تحقق هر قدم در اطاعت از انبیاء، موجب به فعلیت رسیدن استعداد انسان می شود و با هر قدم  معصیت انسان از انبیا جدا شده و در به فعلیت رسیدن استعداد انسان مانع ایجاد می شود.

کارشناس دینی تاکید کرد: در بین انبیا برخی در این به فعلیت رسیدن استعدادها یک خصوصیت ویژه و گلوگاه تاریخ بشریت محسوب می‌شوند، در بین انبیا اولوالعزم این گلوگاه های عظیم تاریخ بشریت، حقیقت نبوت پیامبر اکرم (ص) والاترین گلوگاه تاریخی است که خداوند برای به فعلیت رساندن تمام حقیقت انسان خلق کرده است.

وی با اشاره به آیه «وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ»، گفت: این آیه اشاره به رسالت خداوند دارد و اساس جریان ابلاغ غدیر، تمامیت و اکمال است.

کارشناس دینی به تفاوت اکمال و اتمام پرداخت و خاطر نشان شد: فعل انسان با اکمال به کمال می رسد مانند نماز با انجام مستحبات و حضور قلب  کامل می شود، در حالی که اتمام با نبودن آن، عبادت تمام نشده و بی اثر است و در ابلاغ ولایت حضرت علی «اکملت لکم دینکم» دین انسان ها کامل و «اتممت علیکم نعمتی» نعمت نیز بر آن ها تمام شد.

 وی با اشاره به کلام میرزا جواد آقا ملکی تبریزی مبنی بر اینکه «حقیقت غدیر آن نتیجه تمامی خلقت آدم و عالم است»، تصریح کرد: تمام موجودات هستی برای بودن انسان خلق شدند و تمام انبیا و انسانها به دلیل وجود نازنین پیامبر (ص) بود و وجود نازنین رسول اکرم، طبق فرموده پیامبر «وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» اگر ولایت علی نبود رسالت پیامبر تمام نمی شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: امیرالمومنین(ع) در جنگ نهروان خطاب به مالک اشتر علت نکشتن بسیاری از دشمنان را وجود مومن در فرزندان و یا فرزندان فرزاندان آن ها دانست؛ حضرت علی (ع) هیچ استعدادی حتی در نسل های بعدی را زایل نمی کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حوادث قبلی آزمایشی برای حوادث بعدی است، خاطر نشان شد: اگر ما امروز در یک وضع قرارگرفته ایم فکر نکنید اگر جنگ نیست خبری نیست و آزاد و راحتیم، باید دانست کسانی که اکنون مجاهدت و تلاش ندارند در زمان ابتلا در آزمایش موفق نخواهند شد.

این کارشناس دینی تاکید کرد: کسی که امروز به تدبیر مقام معظم رهبری، آتش به اختیار فرهنگی است، باید تلاش خود را مجاهدت بداند نه کار؛ طبق تعبیر روایات، ظهور حضرت روز عرق ریختن و خون ریختن است نه روز استراحت، و با آمدن حضرت صاحب الامر (عج) یک نفر معادل ۲۰ نفر کار می‌کند و بهره‌وری به اوج خود می‌رسد.

کارشناس دین تصریح کرد: اگر انسان بعد از دیدن این موفقیت ها دوباره کار عادی، نگاه عادی و محاسبات عادی داشته باشد و بر ایمان او اضافه نشده باشد عذابی که ممکن است نازل شود سخت‌تر خواهد بود، و هر چه آیات و نشانه های خداوند عظیم تر باشد غفلت و عدم توجه به آن ها عذاب عظیم تری به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha